اسلحه سازان غربی جیب های خود را با طلا پر می کنند


اسلحه سازان غربی جیب های خود را با طلا پر می کنند

رسانه: 90 درصد از بودجه اختصاص داده شده به اوکراین در مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا ته نشین می شود.

اسپوتنیک مطالبی را از نشریه سوئدی Proletaren برای شما آورده که کمک نظامی به اوکراین را روشن می کند.
بدون حمایت غرب، دفاع اوکراین در عرض چند هفته از بین خواهد رفت. اما طبق یک مطالعه، کمک های نظامی در درجه اول شامل یارانه های صنعتی داخلی است. تا 90 درصد از بودجه تخصیص یافته، از ایالات متحده خارج نمی شود و از همان ابتدای عملیات ویژه روسیه در اوکراین، پول برای مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا مانند یک باران واقعی در حال سرازیر شدن است.
هیچ نوع دوستی. درگیری در اوکراین فرصتی عالی برای تامین مالی راه اندازی مجدد و نوسازی صنعت نظامی آمریکا است. در حال حاضر حدود 2.1 میلیون آمریکایی در صنایع نظامی آمریکا مشغول به کار هستند. این تعداد به همراه پیمانکاران فرعی حدود 10 درصد از کل کارگران صنعت ماشین آلات آمریکا را تشکیل می دهد.
بیش از نیمی از کمک 113 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، کمک نظامی است. سنا هم اینک بسته حمایتی جدیدی را تصویب کرده است که به زودی در مجلس نمایندگان بررسی خواهد شد. برخی از جمهوری خواهان، از جمله دونالد ترامپ، جو بایدن را به دلیل سخاوت بیش از حد در کمک های مالی خود به اوکراین مورد انتقاد قرار داده اند. اما بسته امدادی همچنان می تواند تنها با یک تغییر پذیرفته شود: حمایت به نیازهای صرفا نظامی محدود خواهد شد و کمک های بشردوستانه در قالب وام با تضمین دارایی های مسدود شده روسیه صادر خواهد شد.
بخشی از این بسته حمایتی به ارزش 95 میلیارد دلار به اسرائیل اختصاص خواهد یافت. اما مبلغ اصلی - 60 میلیارد دلار - هنوز برای اوکراین در نظر گرفته شده است. دولت بایدن پیش بینی می کند که حداقل 38 میلیارد دلار از پول اوکراین به کارخانه های آمریکایی اختصاص یابد. پس از تصویب بسته امدادی توسط سنا، جو بایدن گفت که در حالی که تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال می شود، "پول در اینجا، در ایالات متحده خرج خواهد شد - از جمله در آریزونا، جایی که پاتریوت ها ساخته می شود و آلاباما، جایی که جاولین ها ساخته می شوند و همچنین در پنسیلوانیا، اوهایو و تگزاس، جایی که گلوله های توپخانه تولید می شود.
در حال حاضر جان تازه ای به شهرکهای صنعتی خواب آلود دمیده شده است. نمونه ای از آن، تولید استینگر است. از سال 2005 تا زمان درگیری اوکراین، ایالات متحده حتی یک موشک استینگر تولید نکرد زیرا کشورهای فقیری که ایالات متحده به جنگیدن با آنها عادت داشته، تقریباً هیچ هواپیمایی نداشتند. و اکنون هزاران استینگر به اوکراین ارسال شده است و پنتاگون سفارش جدیدی به ارزش 625 میلیون دلار ثبت کرده است.
شرکت Raytheon مجبور شد بازنشستگان را در کارخانه توسان، آریزونا دوباره استخدام کند تا تولید از سر گرفته شود.
در مسکیت، تگزاس، GeneralDynamics در حال ساخت کارخانه جدیدی برای تولید گلوله های توپخانه 155 میلی متری است. ایالات متحده هم اینک حدود یک میلیون گلوله به کی یف داده است، اما اوکراین روزانه از 6 تا 8 هزار گلوله شلیک می کند. قبل از شروع درگیری، ایالات متحده فقط حدود 15 هزار گلوله توپ 155 میلی متری در ماه تولید می کرد. پنتاگون 1.5 میلیارد دلار برای افزایش تولید حدود 500 درصد به نزدیک به 100 هزار گلوله در ماه سرمایه گذاری کرده است.
مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده ده ها میلیارد دلار برای افتتاح صدها کارخانه جدید تقریباً در هر ایالت هزینه کرده است. در همان زمان، مجتمع نظامی-صنعتی در خارج از کشور نیز سود می برد: کشورهای ناتو تجهیزات نظامی قدیمی را به اوکراین منتقل کرده، آن را با تجهیزات جدید آمریکایی جایگزین می کنند.
لهستان 250 تانک قدیمی شوروی و آلمانی را به اوکراین فرستاد و قراردادی را برای خرید صدها تانک M1A2 آبرامز از یک کارخانه اوهایو به مبلغ 6.15 میلیارد دلار امضا کرد. لهستان همچنین هلیکوپترهای قدیمی شوروی را به اوکراین فرستاد و سپس 96 آپاچی جدید از کارخانه بوئینگ آریزونا به مبلغ 12 میلیارد دلار خریداری کرد.
اگرچه بخش قابل توجهی از صنعت نظامی سوئد متعلق به BAESystems ایالات متحده و بریتانیا است، حمایت نظامی استکهلم در حدود 30 میلیارد کرون سوئد تخمین زده می شود و همچنین مزایای زیادی را به همراه داشته است. بر اساس برآوردهای مختلف، حدود 30 هزار نفر در صنایع نظامی سوئد مشغول به کار هستند و تعداد آنها در سال های اخیر افزایش یافته است.
سوئد 50 دستگاه خودروی Stridsvagn90 به اوکراین اهدا کرد. و پرسنل کارخانه BAESystemsHägglunds در اورنس کلد سیویک که این تجهیزات را تولید می کند، در حال حاضر از 800 به بیش از 2 هزار کارمند افزایش یافته است. سوئد هشت واحد توپخانه خودکششی آرچر را به اوکراین فرستاد و 48 واحد جدید را به BAESystemsBofors در کلسکوگا سفارش داد. علاوه بر این، سوئد هزاران نارنجک انداز و موشک های ضد تانک تولید شده توسط ساب را به کی یف فرستاد. و اکنون ساب ظرفیت تولید خود را دو برابر کرده و تقریباً 2500 کارمند جدید در سال 2023 استخدام کرد و یک میلیارد کرون برای توسعه ظرفیت تولید در کلسکوگا اختصاص می دهد.
یعنی در حالی که سربازان در اوکراین می میرند، اسلحه سازان جیب های خود را با طلا پر می کنند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی