این مواد غذایی آلرژی بهاری را کاهش می‌دهد


این مواد غذایی آلرژی بهاری را کاهش می‌دهد

آلرژی فصلی که در فصل بهار بیشتر شایع است، زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بیش از حد به مواد حساسیت زا مانند گرده گیاهان واکنش نشان دهد و منجر به احتقان، عطسه و خارش زیاد شود.

این مواد غذایی آلرژی بهاری را کاهش می‌دهد

به گزارش ایران اکونومیست، تغییرات سبک غذایی گاهی ممکن است به کاهش مشکلات تنفسی و کنترل آلرژی کمک کند. افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی سبب کاهش علائم مثل آبریزش بینی و چشم می‌شود که از جمله این مواد غذایی می‌توان به زنجبیل، مرکبات، زردچوبه،گوجه فرنگی، ماهی سالمون وماهی‌های چرب و پیاز اشاره کرد.

به طور مثال زنجبیل به کاهش علائم ناخوشایند آلرژی مثل تورم و تحریک در مجرای بینی و چشم و گلو کمک می‌کند، بنابراین چای زنجبیلی می‌تواند گزینه مناسبی برای این فصل و کنترل علائم آلرژی باشد.

در طول فصل آلرژی می‌توان از مرکباتی همچون پرتقال، گریپ فروت، لیوم و لیموترش نیز استفاده کرد. استفاده از شربت لیمو یا افزودن آب لیمو ترش تازه به غذا و سالاد نیز می‌توانند گزینه خوبی باشند. ماده فعال زردچوبه نیز که ضد التهاب شناخته شده است سبب کاهش تورم و تحریک ناشی از آلرژی می‌شود.

اگرچه هر وقت از ویتامین ث حرف می‌زنیم اسم مرکبات همیشه در ذهن ما می‌آید اما گوجه فرنگی نیز تامین کننده ۲۶درصد از نیاز روزانه ما به این ویتامین است. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و سبب سرکوب التهاب می‌شود. لیکوپن در زمان پخت راحت‌تر در بدن جذب می‌شود بنابراین برای تقویت بیشتر می‌توان گوجه فرنگی پخته شده را انتخاب کرد.

نکته مهم دیگر این است که امگا ۳ در ماهی می‌تواند مقاومت افراد را در برابر آلرژی بهبود بخشد. یک مطالعه جدید نشان داده که امگا۳ به کاهش باریک شدن راه‌های هوایی کمک می‌کند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، پیاز نیز به عنوان عنصر اصلی طبخ هر غذایی و حتی بسیاری ازسالادها از جمله سالاد شیرازی اهمیت بالایی دارد و کورستین موجود در این ماده غذایی به عنوان یک آنتی‌هیستامین طبیعی عمل می‌کند و علایم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد. پیاز قرمز بیشترین غلظت کورستین را دارد و پس از آن پیاز سفید و پیازچه چنین ارزش غذایی را دارند. پخت و پز محتوای کورستین پیاز را کاهش می‌دهد بنابراین برای تاثیر حداکثری، خام مصرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی