شماره تلفن های ضروری برای سفر


شماره تلفن های ضروری برای سفر

شرایط ویژه هوا در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اقتضا می کند که پیش از سفر، در انتخاب مقصد، مسیر، اقامتگاه و حتی محل توقف و استراحت، از پیش اطلاعاتی به دست آورد.

شرایط ویژه هوا در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اقتضا می کند که پیش از سفر، در انتخاب مقصد، مسیر، اقامتگاه و حتی محل توقف و استراحت، از پیش اطلاعاتی به دست آورد.

به گزارش «دنیای سفر»، آگاهی از برخی شماره تلفن های اضطراری، سفر را کم دغدغه و برنامه ریزی آن را آسان تر می کند، به ویژه آن که شرایط جوی در روزهای نخستین تعطیلات نوروز اختلال هایی را در ترددهای جاده ای، مرزی و حرکت کشتی ها به وجود آورده و در برخی از استان ها، اسکان اضطراری را الزامی کرده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام سامانه تلفنی ۲۴ ساعته سفر ۰۹۶۲۹ امکان ارائه اطلاعات از وضعیت راه ها و جاده ها، هواشناسی، اماکن اقامتی، موزه ها و فرهنگسراها، اماکن پذیرایی، امداد خودرو، دفاتر خدمات مسافرتی، صدور اسناد، بانک ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها، داروخانه ها، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، مجتمع های خدماتی رفاهی، پمپ بنزین ها و گازها، مراکز فروش صنایع دستی و جشنواره های فرهنگی را فراهم کرده است. ضمن آنکه از طریق همین شماره تلفن امکان اعلام و پیگیری شکایت از خدمات سفر وجود دارد.

درحالی که مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه اطلاع داده و پیش بینی کرده است نوار غربی کشور و بخش هایی از جنوب و مرکز کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید را تجربه کنند، بنابراین پیشنهاد می شود پیش از برنامه ریزی سفر و انتخاب و حرکت به سمت مقصد از سامانه تلفن هواگو ۱۳۴ وضعیت آب و هوا را بررسی کرد.

شماره تلفن های ضروری برای سفر

افزون بر این، اطلاعات راه و جاده ها را از سامانه ۱۴۱ می توان به دست آورد. برای اعلام تصادف از طریق سامانه ۱۲۰ امکان دسترسی به پلیس راهور فراجا امکان پذیر است و شماره ۱۴۲۳ پاسخگوی مسافران درباره امداد خودرو است.

سامانه ۰۹۶۲۷ نیز از سوی شرکت پخش فراورده های نفتی پاسخگوی مردم درباره سوخت و جایگاه های سوخت است.

اطلاعات راه آهن نیز ۵۱۴۹ و شرکت قطارهای مسافرتی رجا ۱۳۹ است.

برای دریافت اطلاعات پرواز با شماره تلفن ۱۹۹ و ارتباط با فرودگاه امام خمینی (ره) با شماره ۵۱۰۰۱۱۸ و ۰۹۶۳۳۰ می توان تماس گرفت. همچنین شماره تلفن ۱۵۵۰ برای اطلاع از وضعیت بنادر اعلام شده است.

سامانه تلفنی ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ نیز برای دریافت شکایت های مردم درباره گران فروشی و تخلف ها از سوی سازمان تعزیرات اعلام شده است. وزارت جهاد کشاورزی نیز سامانه ۱۲۴ را برای نظارت و بازرسی گزارش های گران فروشی و احتکار اعلام کرده است.

در حوزه بهداشت و درمان و برای شکایت در این بخش نیز شماره تماس ۱۹۰ اعلام شده و اورژانس نیز با شماره ۱۱۵ و آتش نشانی با ۱۲۵ در دسترس هستند.

همچنین برای اطلاع از اوقات شرعی می توان با شماره تلفن ۱۹۲ تماس گرفت.

شماره تلفن های ضروری برای سفر

شماره تلفن های ضروری سفر

- اورژانس: 115
- پلیس: 110
- هلال احمر: 112
- پلیس راه: 120
- آتش نشانی: 125
- اداره اطلاعات: 113
- اطلاعات سپاه: 114
- هواشناسی: 134
- اعلام تصادفات: 120
- راهداری: 141
- امداد خودرو سایپا: 96550
- امداد ایران خودرو: 96440

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس