رژیم صهیونیستی از آب به عنوان سلاح کشتار جمعی استفاده می‌کند


رژیم صهیونیستی از آب به عنوان سلاح کشتار جمعی استفاده می‌کند

وزیر نیرو با اشاره به استقبال ایران از انتخاب شعار جهانی «آب برای صلح»، گفت: رژیم صهیونیستی از آب به عنوان سلاح کشتار جمعی علیه مردم مظلوم غزه استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، علی اکبر محرابیان در پیامی به مناسبت روز جهانی آب، امروز -جمعه سوم فروردین‌- نوشت: سازمان ملل متحد برای سال ۲۰۲۴ شعار «آب برای صلح» را برگزیده است، جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از انتخاب این شعار به جهانیان متذکر می‌شود، امروز که فرصت اتحاد میان ملت‌ها حول محور آب وجود دارد، رژیم صهیونیستی از آب به عنوان سلاح کشتار جمعی علیه مردم مظلوم غزه استفاده می‌کند.

وی افزود: گزارشگران ویژه سازمان ملل بارها جلوگیری تل‌آویو برای رسیدن آب به مردم غزه را افشا کردند و ما در کنار تمامی آزادی‌خواهان جهان ضمن محکومیت این جنایت علیه مردم فلسطین خواستار آن هستیم که در یک محکمه جهانی، تمامی طراحان، حامیان، آمران و سربازان حاضر در این جنایت تمام عیار علیه بشریت به سزای اعمال خود برسند و شعار آب برای صلح به معنای واقعی کلمه تحقق یابد.

محرابیان اضافه کرد: تمدن‌های بشری از سرآغاز تاریخ حول آب شکل گرفته‌اند و در ایران به عنوان مهد فرهنگ و تمدن باستان، آب نماد بینش، خرد و جاودانگی است. از طرفی ایرانیان مفتخر هستند در کنار تمدن کهن باستانی از آموزه‌های اسلامی نیز بهره‌ جویند و در دین مبین اسلام نیز آب جایگاه والایی میان مخلوقات خداوند رحمان داشته و در قرآن از آب به عنوان وسیله رفاه، بقا، آسایش و طهارت بشر یاد شده است. با توجه به اقلیم ایران، چالش‌های‌ آبی سابقه دیرینه دارد و نخستین نمادهای مدیریت منابع آب شناخته شده دنیا نیز در منطقه شوشتر ایران واقع شده و موجب شگفت جهانیان است.

وی افزود: تغییرات اقلیمی در دهه‌های اخیر بر اثر تخریب گسترده محیط زیست توسط اَبَرقدرت‌ها خودخوانده، چالش‌های آبی در جغرافیای ایران را بیش از گذشته کرده است. در این راستا، سال ۱۴۰۳ در ایران سالی است که مجموعه طرح‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به منظور ارتقای شفافیت، مشارکت مردمی و توسعه جامع‌نگر با هدف ارتقای رفاه مردم ایران به بهرداری خواهد رسید.

وزیر نیرو ادامه داد: کشورهای دنیا در سال پیش رو به دنبال رساندن آب شرب بهداشتی به مردم خود هستند اما با توجه به جایگاه ممتاز ایران در تامین آب شرب شهری و روستایی ضمن اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات متخصصان ایرانی به سراسر جهان، این فرصت مهیا است تا سال پیش‌رو سال حل مسائل عمیق‌تر از مدیریت منابع آب ایران باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم