دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی در مسکو را محکوم کرد


دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی در مسکو را محکوم کرد

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهارنظری اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حمله تروریستی در سالن کنسرت کروکوس را به شدت محکوم می‌کند و به مردم و دولت روسیه تسلیت می‌گوید.

به گزارش اسپوتنیک، فرهان حق در بیانیه ای اعلام کرد: "دبیر کل حمله تروریستی امروز در یک سالن کنسرت در نزدیکی مسکو را به شدت محکوم می‌کند که بر اساس گزارش‌ها دست کم 40 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند."
در ادامه این بیانیه آمده است: "دبیر کل عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده قربانیان، مردم و دولت روسیه ابراز می کند و برای قربانیان آرزوی بهبودی عاجل دارد."
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پس از پیام دبیرکل سازمان ملل از آنتونیو گوترش به دلیل تنظیم موضع در مورد حمله تروریستی در سالن کروکوس و ابراز موضع صریح در محکومیت آنچه رخ داده، تشکر کرد.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: "ما از دبیرکل سازمان ملل به خاطر تنظیم سریع و روسن موضع خود تشکر می‌کنیم."
سرویس امنیت فدرال روسیه عصر جمعه اعلام کرد که تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار کروکوس در منطقه کراسنوگورسک مسکو در مرز شمال غربی مسکو رخ داده است. بر اساس گزارش این سرویس، 40 نفر کشته و بیش از 140 نفر زخمی شدند. کمیته تحقیقات روسیه پرونده جنایی در رابطه با این حمله تروریستی تشکیل داد.
خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که حداقل سه مرد بدون ماسک از طریق ورودی ها وارد سالن شدند، آنها به مردم تیراندازی کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت که ولادیمیر پوتین در اولین دقایق تیراندازی در کروکوس از موضوع مطلع شد؛ او دائماً از طریق تمام سرویس های مربوطه، اطلاعاتی در مورد آنچه اتفاق می افتد و اقدامات انجام شده دریافت می کند. پسکوف خاطرنشان کرد که رئیس جمهور تمام دستورات لازم را داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس