حمله ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی به پایتخت یمن


حمله ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی به پایتخت یمن

متجاوزان آمریکایی-انگلیسی در جدیدترین تجاوزات خود علیه یمن شهر صنعا را هدف قرار دادند.

حمله ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی به پایتخت یمن

به گزارش راهبرد معاصر، نیروهای متجاوز آمریکایی-انگلیسی در جدیدترین تجاوزات خود علیه یمن؛ شهر صنعا پایتخت این کشور را هدف قرار دادند.

منابع خبری گفته‌اند که دو حمله از سوی متجاوزان آمریکایی-انگلیسی به صنعا، پایتخت یمن با پروازهای مستمر بر فراز حریم هوایی این شهر انجام شد.

این نخستین حمله به صنعا در دو ماه گذشته نبود و ائتلاف آمریکایی-انگلیسی تا کنون با بیش از ۵ حمله، صنعا پایتخت یمن را هدف قرار داده‌اند.

منابع میدانی المیادین هم اعلام کردند که حملات آمریکایی-انگلیسی منطقه جبل النهدین در مرکز صنعا را هدف قرار داده است.

برخی منابع نیز اعلام کردند که ائتلاف آمریکایی-انگلیسی مناطقی از کوه‌های عطان و النهدین در جنوب صنعا پایتخت یمن را با ۶ حمله هدف قرار دادند.

با انجام این حمله، تعداد حملات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به صنعا، پایتخت یمن به ۹ حمله افزایش یافت.

روز جمعه نیز جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس حمله‌های جدیدی را علیه استان ساحلی الحدیده مشرف بر دریای سرخ در غرب یمن انجام داده بودند.

این حمله‌ها به صورت مشخص منطقه الکدن در شمال شرق استان الحدیده را هدف قرار دادند.

روز دوشنبه نیز متجاوزان آمریکایی و انگلیسی دست کم ۱۰ حمله علیه منطقه‌های الجبانه و الفازه واقع در الحدیده انجام داده بودند.

این در حالی است که شب گذشته «عبدالملک الحوثی»، رهبر انصار الله یمن در سخنانی تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن طی هفته اخیر در حمایت از غزه ۱۸ عملیات موشکی و پهپادی انجام دادند و این رقم از ابتدای آغاز عملیات نیروهای یمنی تاکنون به ۴۷۹ عملیات می‌رسد.

رهبر انصارالله یمن همچنین افزود: آمریکایی‌ها ما را برای توقف عملیات‌های خود در حمایت از غزه تحت فشار قرار دادند، اما ما طرح و برنامه‌هایی برای وارد کردن ضربات شدیدتر به دشمن در آینده داریم. در سطح نظامی، ما به توسعه اقدامات و عملیات بیشتر ادامه می‌دهیم و گزینه‌های ما در حال افزایش است./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید