افزایش خطر ابتلا به اختلال نعوظ با بازی‌های کامپیوتری


دانشمندان دریافتند به‌ازای هر ۱.۲ ساعت فراغت اضافی دربرابر رایانه – که البته نوع آن را مشخص نکردند - احتمال تجربه اختلال نعوظ در شرکت‌کنندگان بیشتر از سه برابر شد

شفا آنلاین>سلامت>طبق پژوهشی که در مجله آندرولوژی (Andrology) منتشر شده است، دانشمندان چینی دریافتند بازی‌های رایانه‌ای طولانی‌مدت احتمال ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:براساس این پژوهش: «تحقیق حاضر درباره ارتباط استفاده از کامپیوتر و خطر اختلال نعوظ شواهد قابل توجهی را ارائه کرده است.» دانشمندان با بررسی ارتباط علت و معلولی میان کم‌تحرکی در اوقات فراغت و اختلال نعوظ به این حقیقت ناگوار پی بردند.

محققان برای بررسی این رابطه ۲۲۳ هزار و ۸۰۵ مرد ۴۰ تا ۶۹ ساله را در حال فعالیت‌های مختلف در اوقات فراغت، ازجمله تماشای تلویزیون، استفاده از رایانه و حتی رانندگی به قصد لذت، مشاهده و مطالعه کردند.

سپس سطح تستوسترون و سایر هورمون‌های جنسی شرکت‌کنندگان و همچنین احساس افسردگی و اضطراب آنان را اندازه‌گیری کردند.

دانشمندان دریافتند به‌ازای هر ۱.۲ ساعت فراغت اضافی دربرابر رایانه – که البته نوع آن را مشخص نکردند - احتمال تجربه اختلال نعوظ (Erectile dysfunction) در شرکت‌کنندگان بیشتر از ۳ برابر شد.

نکته جالب اینجاست که دانشمندان «هیچ شواهدی» به دست نیاوردند که تایید کند تماشای تلویزیون یا رانندگی در اوقات فراغت تاثیر مشابه و یکسانی دارد و این امر حاکی از آن است که بی‌تحرکی به خودی‌خود مشکل‌ساز نیست.

به گزارش نیویورک‌پست، استفاده طولانی‌مدت از کامپیوتر با سطح هورمون محرک فولیکول (FSH) - که غده هیپوفیز آن را ترشح می‌کند - مرتبط است.

هورمون محرک فولیکول و تستوسترون محرک تولید اسپرم در مردان است و در صورت مختل‌شدن اختلال نعوظ را به دنبال خواهد داشت. همچنین مشخص شده است که سطح پایین هورمون محرک فولیکول کاهش میل جنسی، ناباروری و بی‌حالی را سبب می‌شود.

البته طبق گفته محققان برای مشخص شدن «رابطه علی و قطعی» استفاده از رایانه و ناتوانی جنسی تحقیقات و پژوهش‌های بیشتری مورد نیاز است.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)