تاکنون سه میلیون مسافر به گیلان سفر کردند


تاکنون سه میلیون مسافر به گیلان سفر کردند

استاندار گیلان با اشاره به ورود حدود ۷۰۰ هزار خودرو به گیلان از ابتدای اجرای طرح نوروزی به گیلان گفت: بر اساس آمار‌ها تاکنون بیش از سه میلیون گردشگر در این مدت به گیلان سفر کردند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز در نشست ستاد خدمات سفر در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با بیان اینکه با ورود مسافران نوروزی به این استان ۷۰ درصد تخت‌های اقامتی اشغال شده است، اظهار کرد: نوروز امسال ۲۳۲ گردشگر خارجی از کشور‌هایی از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه، مصر، فرانسه، ترکیه و ترکمنستان به گیلان سفر کردند و از زیبایی این استان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به ورود حدود ۷۰۰ هزار خودرو به گیلان از ابتدای اجرای طرح نوروزی به گیلان گفت: بر اساس آمار‌ها تاکنون بیش از سه میلیون گردشگر در این مدت به گیلان سفر کردند.

استاندار گیلان با تشریح خدمات دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح نوروزی در گیلان بیان کرد: در طرح نوروزی سه‌هزار و ۶۳۹ ماموریت شامل تصادفی و غیرتصادفی از سوی نیرو‌های مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان انجام شده است.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نظارت و کنترل جدی بر بازار و تامین مایحتاج مردم تصریح کرد: شیفت نانوایی‌ها تنظیم و هیچ واحدی به خاطر کسری آرد تعطیل نشود، ضمن آنکه هیچ کمبود آردی در استان نداریم و در صورت نیاز تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت زباله باید با جدیت دنبال شود، افزود: دهیاران، بخشداران و شهرداران با مسوولیت فرمانداران به این مهم توجه جدی داشته باشند تا در کوچه و خیابان به ویژه در معابر اصلی شاهد زباله نباشیم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به تقارن بهار قرآن و طبیعت بیان کرد: در این ایام کنترل و نظارت بر شئونات مذهبی و روزه‌داری با دقت انجام شود و حرمت این ماه مبارک نگه داشته شود.

عباسی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ مطرح شده از سوی رهبرمعظم انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: با توجه به نقشه راهی که مقام معظم رهبری تعیین و ترسیم کردند باید بتوانیم با مشارکت مردم و ظرفیت‌های مردمی در بخش تولید و اقتصاد اقدامات موثری را در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب انجام شود.

وی مسئله اقتصاد را گره و مشکل امروز دانست و افزود: اگر چه کم و بیش مشکلات اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، اما بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با جمع‌بندی انجام شده با کارشناسان؛ امروز اقتصاد برای کشور ما حایز اهمیت است.

استاندار گیلان با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور و یک رقمی شدن تورم تا پایان این برنامه گفت: رویکرد‌ها و تدابیر اقتصادی خوبی در برنامه هفتم توسعه کشور دیده شده‌است.

عباسی با بیان اینکه دولت در بخش تولید عزم خود را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی جزم کرده است، افزود: در گذشته در زمینه اصل ۴۴ و واگذاری بخش خصوصی خوب کار نشد، اما در استفاده از ظرفیت مردم، از جوانان تحصیلکرده، نخبگان، مخترعان و سایر نیرو‌های مردمی استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو