روایت اکونومیست از حمله تروریستی مسکو


روایت اکونومیست از حمله تروریستی مسکو

نشریه اکونومیست ۲۲ مارس در روایتی از حمله تروریستی مسکو می نویسد: سالن کنسرت محبوب مسکو شامگاه ۲۲ مارس زمانی که گروهی از مردان نقابدار مسلح به مسلسل‌های خودکار به سمت جمعیت در یک کنسرت راک شلیک کردند، به صحنه جنایت جهنمی تبدیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نشریه اکونومیست ۲۲ مارس در روایتی از حمله تروریستی مسکو می نویسد: سالن کنسرت محبوب مسکو شامگاه ۲۲ مارس زمانی که گروهی از مردان نقابدار مسلح به مسلسل‌های خودکار به سمت جمعیت در یک کنسرت راک شلیک کردند، به صحنه جنایت جهنمی تبدیل شد.

فیلم‌های گرفته شده از سالن شهر کروکوس نشان می‌دهد که حداقل چهار مرد قبل از ورود به سالن، به سمت افراد غیرمسلح تیراندازی می‌کنند.

اولین خبر از این حادثه در حال توسعه حدود ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی منتشر شد، زمانی که پلیس و خدمات اورژانس به هشدار قرمز در محل برگزاری کنسرت واکنش نشان دادند. طی یک ساعت بعد، دو انفجار جداگانه شنیده شد که مجتمع را دود و آتش فرا گرفت.

این حادثه دو هفته پس از هشدار سفارتخانه های غربی در مورد حمله تروریستی قریب الوقوع در مسکو رخ داد و به شهروندان توصیه کرد از تجمعات بزرگ خودداری کنند. در همان روز هشدارها، سرویس های امنیتی روسیه اعلام کردند که حمله به یک کنیسه را خنثی کرده‌اند. در ۹ مارس دو شهروند قزاقستانی در تیراندازی با افسران ضد تروریسم کشته شدند.

ولادیمیر پوتین اما در سخنرانی سالانه در ۱۹ مارس در جمع ارشدترین افسران خود، هشدارهای غرب را رد کرد. او گفت: «همه اینها شبیه باج‌گیری آشکار و به قصد ترساندن و بی‌ثبات کردن جامعه ماست».

کروکوس سیتی مرکز سرگرمی پر زرق و برق در شمال غربی مسکو، یکی از بزرگترین مجتمع‌ها در نوع خود در اروپا است که ایستگاه متروی خود را دارد. سالن کنسرت آن به طور مرتب میزبان گروه‌های بزرگی مانند پیکنیک و راک‌های کهنه‌کار است که قرار بود جمعه شب اجرا داشته باشند.

محل برگزاری به دلیل دیگری نیز قابل توجه است. مالک آن آراس آگالاروف، یک تاجر املاک روسی-آذری با ارتباط نزدیک با پوتین است.

برخی گزارش‌ها آگالاروف را به عنوان مجرای بین کرملین و دونالد ترامپ در جریان انتخابات ۲۰۱۶ معرفی کردند.

چه کسی ممکن است پشت این حمله بوده باشد؟ توافق آشکار مقامات آمریکایی، داعش را محتمل‌ترین مظنون می‌داند. اما دیگر مظنونین بالقوه کم نیستند. جنگ دو ساله کرملین در اوکراین، دشمنان جدیدی ایجاد کرده و میزان اسلحه در گردش آزاد را در میان سربازان بازگشته افزایش داده است.

یک جنبش ملی ‌گرا و هوشیار در داخل کشور وجود دارد. مداخله کرملین در درگیری‌های داخلی در چچن و داغستان نیز مدت‌هاست که روسیه را به هدف گروه‌های اسلام‌گرا با طیف‌های مختلف تبدیل کرده است. اما مداخله روسیه در سوریه، جایی که سربازان روسی از بشار اسد علیه داعش و دیگر شورشیان حمایت کردند، مسئولیت داعش را تقویت می‌کند.

اوکراین بلافاصله هرگونه دخالت در این حمله را رد کرد. یک منبع اطلاعاتی سطح بالا به اکونومیست گفت که دولت اوکراین نگران بوده که کرملین ممکن است تلاش کند تا از چنین رویدادهای تروریستی بهره‌برداری کند.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا