بحران گرانی و تورم در اروپا/ رای دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان چه می‌خواهند؟


بحران گرانی و تورم در اروپا/ رای دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان چه می‌خواهند؟

اقتصادنیوز: نتایج نظرسنجی یورونیوز که در بحبوحه مبارزات انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن انجام شده است، نشان می‌دهد که افزایش قیمت‌ها و نابرابری‌های اجتماعی مهمترین دغدغه رای‌دهندگان اروپایی است.

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، این نظرسنجی توسط موسسه ایپسوس برای یورونیوز انجام شده و حاکی است که تغییرات جوی، مهاجرت و مسائل اقتصادی اصلی‌ترین موضوعاتی که رای‌دهندگان اروپایی معتقدند باید در دستورکار تصمیم‌گیرندگان قرار بگیرد.

این نظرسنجی در ۱۸ کشور که ۹۶ درصد جمعیت اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند، انجام شده است و نشان می‌دهد که افزایش قیمت‌ها اصلی‌ترین مساله انتخاباتی برای اروپایی‌هاست و پس از آن دغدغه‌های اجتماعی از جمله خدمات بهداشت و درمان و نظام بازنشستگی در رده بعدی قرار دارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تورم در اتحادیه اروپا از ۹.۹ درصد به ۲.۸ درصد در ماه فوریه کاهش یافت اما مردم هنوز تاثیر آن را در خریدهای روزانه خود احساس نمی‌کنند.

بر اساس نظرسنجی یورونیوز، ۶۸ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که افزایش قیمت‌ها مهمترین مساله آنها و ۲۵ نیز گفتند که بالا رفتن آنها یک موضوع مهم است اما جزو اصلی‌ترین اولویت‌ها نیست.

خبر مرتبط
واکنش اتحادیه اروپا، انگلیس و آلمان به حمله تروریستی مسکو / ناتو بیانیه داد

اقتصادنیوز: وزیران خارجه انگلیس و آلمان، رئیس شورای اروپا، سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین ناتو حمله تروریستی مسکو را محکوم کردند.

همچنین کاهش نابرابری اجتماعی و نظام حمایت‌های اجتماعی از جمله بهداشت و امور بازنشستگی از دیگر موضوعات مهم نزد رای‌دهندگان است.

نظرسنجی یورونیوز نشان می‌دهد که حدود ۶۴ درصد از پاسخ‌دهندگان مسائل اجتماعی را یک اولویت می‌دانند.

علاوه بر این، رشد اقتصادی سومین موضوع مهم از نظر رای‌دهندگان است، بطوریکه ۶۲ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی یورونیوز، آن را یک اولویت خواندند.

خبر مرتبط
واکنش اتحادیه اروپا به حمله تروریستی مسکو

اقتصادنیوز: سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا حمله تروریستی در مسکو و کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی در این سالن را محکوم کرد.

بحران هزینه‌های زندگی، افزایش مهاجرت به اروپا، نارضایتی کشاورزان و نفرت عمومی از نخبگان سیاسی باعث شده است که احزاب راست افراطی در اروپا حمایت بیشتر رای‌دهندگان را جلب کنند.

انتخابات پارلمان اروپا قرار است از ششم تا نهم ژوئن (۱۷ تا ۲۰ خرداد) برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس