مسمومیت 22 نفر در فارس بر اثر گاز مونواکسیدکربن


مسمومیت 22 نفر در فارس بر اثر گاز مونواکسیدکربن

نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در تشریح آخرین اقدامات کادر درمان استان در چهارمین روز نوروز از مسمومیت ۲۲ نفر در استان فارس بر اثر گاز مونوکسید کربن خبر داد.

محمدهاشم هاشم‌پور امروز، ۵ فروردین در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در چهارمین روز از تعطیلات نوروزی، ۱۱ هزار و ۱۱۶ بیمار به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه و خدمت درمانی خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به انجام ۲۱۳ عمل جراحی در شبانه‌روز گذشته، ۴۱۵ مورد از بیماران مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را مربوط به علایم تنفسی، ۳۴۸ مورد را مربوط به علائم گوارشی و ۵۲۲ مورد را نیز مربوط به حوادث ترومایی اعلام کرد.

نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ۲۲ مورد از مأموریت‌های اورژانس در شبانه‌روز گذشته را مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد و از مراجعه ۳۷ نفر به کمپ‌های نوروزی اورژانس در روز گذشته خبر داد.

هاشم‌پور گفت: در چهارمین روز از تعطیلات نوروزی، ۸۹۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۹ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی ۳ مرکز متخلف در موازین بهداشتی و معدوم‌سازی بیش از ۲۴۷ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ۵ هزار و ۴۴۲ نفر در چهارمین روز از تعطیلات نوروزی امسال، به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس مراجعه کردند و توسط پزشک ویزیت شدند.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته، ۸۳ مورد بازدید از سطح داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی از سوی کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شد، افزود: در این بازه زمانی، ۱۰۱ نفر نیز به میز خدمت معاونت غذا و دارو واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه مراجعه کردند که توانستند نیازهای حوزه دارویی خود را دریافت کنند.

هاشم‌پور از مجموع ۹۰۴ ماموریت اورژانس در شبانه‌روز گذشته، ۱۲۹ مورد را مربوط به سوانح ترافیکی اعلام کرد و افزود: در این سوانح، ۱۸۲ نفر مصدوم شدند که از این تعداد، ۱۵۰ مصدوم بستری شده و ۳۲ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی با توجه با هشدار و پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای بارش باران در ۴۸ ساعت آینده و کاهش دمای هوا در استان، هشدار داد: هموطنان گاز مونواکسیدکربن را جدی بگیرند و برای پیشگیری از مسمومیت با این گاز بی رنگ، بی بو و سمی، از روشن کردن گاز پیک نیکی، منقل یا کباب پز در داخل اتومبیل، چادر، کانکس و محیط های بسته خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!