شهرک‌نشینان اسرائیلی جشن ایرانی‌کشی برگزار کردند


شهرک‌نشینان اسرائیلی جشن ایرانی‌کشی برگزار کردند

اقتصادنیوز: ده‌ها شهرک نشین صهیونیست در اولین روز از تعطیلات موسوم به «پوریم» یا جشن ایرانی‌کشی که در امروز یکشنبه تا فردا دوشنبه ادامه دارد، تحت حمایت نیروهای نظامی اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، براساس گزارش عربی پست، اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی از هجوم بیش از ۱۰۰ شهرک نشین از سمت دروازه مغربی به مسجدالاقصی در روز اول عید پوریم خبر داد و افزود که شهرک نشینان به گردش‌های تحریک آمیز در صحن‌های الاقصی پرداخته و مراسم تلمودی را با حمایت پلیس اشغالگر انجام دادند.

از سویی دیگر خبرگزاری فلسطین گزارش داد که نیرو‌های اشغالگر برای تامین امنیت یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی، به نمازخانه القبلی یورش بردند. این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که پلیس صهیونیستی نظارت بر ورودی‌های مسجدالاقصی و دروازه‌های اصلی قدس قدیمی را تشدید کرده و مردان جوان را از ورود به مسجد منع کرد.

خبر مرتبط
یورش اشغالگران به مسجدالاقصی/مخالفت با برگزاری این جشن

اقتصادنیوز: مسجد الاقصی شاهد یورش مرکزی شهرک نشینان برای برگزاری جشن پوریم است و یورش‌ها تا روز دوشنبه ادامه دارد.

این یورش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که نیرو‌های اشغالگر حضور در ایست‌های بازرسی نظامی منتهی به شهر قدس اشغالی، بررسی هویت شهروندان و ممانعت از رسیدن صد‌ها نفر از آن‌ها به شهر مقدس برای اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی به بهانه عدم اخذ مجوز‌های لازم را افزایش داده‌اند.

پوریم نیز یکی از محبوب‌ترین روز‌ها در میان صهیونیست‌ها است، زیرا آن‌ها سالگرد شکست دشمنان خود در پادشاهی ایران در قرن پنجم قبل از میلاد را جشن می‌گیرند. جشن پوریم یکی از سنت‌های قدیمی قوم یهود است. این به اصطلاح جشن که همزمان با سال جدید خورشیدی برگزار می‌شود، در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه کشته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا