طرح یادبود قربانیان حمله تروریستی سالن کروکوس در مسکو + ویدئو


طرح یادبود قربانیان حمله تروریستی سالن کروکوس در مسکو + ویدئو

بروی نماس ساختمان سالن کنسرت کروکوس سیتی در مسکو طرح |لک لک پرواز می کنند" پدیدار شد.

به گزارش اسپوتنیک، نام این طرح برگرفته از آهنگ "لک لک" هنرمند فقید اتحاد جماهیر شوروی "مسلم ماگومایف" است که نامش بروی سالن کنسرت کروکوس گذاشته شده بود؛ می باشد.
سازمان دهندگان این طرح گفتند: "امروز، همه می توانند به همه کسانی که در سالن کنسرن کروکوس جان خود را از دست داده اند کمک کنند تا جاودانگی پیدا کنند. برای انجام این کار، شما باید یک لک لک کاغذی را تا کنید، یک پرنده بکشید، یا نسخه خود را ایجاد کنید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید."
تیراندازی و آتش سوزی در شامگاه 22 مارس قبل از اجرای کنسرت در سالن کنسرت کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو رخ داد. خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که چند مرد مسلح بدون ماسک به داخل سالن هجوم بردند، آنها در محدوده نقطه خالی به مردم شلیک کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
بر اساس آخرین اطلاعات کمیته تحقیق روسیه، 137 نفر فوت کردند که سه نفر از آنها کودک بودند. سردبیر گروه رسانه ای راسیا سیوودنیا مارگاریتا سیمونیان، از افزایش تعداد قربانیان به 143 نفر خبر داد. بر اساس گزارش وزارت شرایط اضطراری، 152 نفر در نتیجه این حمله زخمی شدند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز 24 مارس را عزای عمومی اعلام کرد.
پوتین خاطرنشان کرد که هر چهار عامل حمله تروریستی پیدا و بازداشت شدند - آنها سعی کردند فرار کنند و به سمت اوکراین در حال حرکت بودند، جایی که "مسیری" برای آنها در سمت اوکراین آماده شد تا از مرز عبور کنند. وزارت کشور روسیه گزارش داد که این افراد خارجی هستند. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که در مجموع 11 نفر بازداشت شدند و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا کل پایگاه تروریست ها را کشف کنند. به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، سلاح های مورد استفاده تروریست ها از قبل در یک انبار آماده شده بود.
پوتین گفت که روسیه نه تنها با یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده، بلکه با یک کشتار جمعی آماده و سازماندهی شده غیرنظامیان مواجه است. رئیس جمهور تاکید کرد که تمامی عاملان، سازمان دهندگان و عامران این جنایت به مجازات عادلانه و اجتناب ناپذیر محکوم خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان