خرید سنگ مزار؛ از کجا می توان سنگ قبر خرید


خرید سنگ مزار؛ از کجا می توان سنگ قبر خرید

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید سنگ باید به آن توجه کنید، قیمت محصول است که براساس نوع کیفیت، استحکام سنگ، رنگ، جنس سنگ، وزن، ابعاد و... تعیین می شود. زمان خرید سنگ مزار باید به...

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید سنگ باید به آن توجه کنید، قیمت محصول است که براساس نوع کیفیت، استحکام سنگ، رنگ، جنس سنگ، وزن، ابعاد و... تعیین می شود. زمان خرید سنگ مزار باید به قوانین قبرستان مربوطه نیز توجه کنید، زیرا بعضی از آرامستان‌ها اجازه نصب سنگ قبرهای طرح دار، قاب دار و... را نمی‌دهند. از برترین سنگ قبر می‌توان به سنگ مرمر، گرانیت و سنگ های مصنوعی اشاره کرد که هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند.

هنگام خرید سنگ مزار این نکات را حتما بدانید و رعایت کنید

خرید سنگ مزار؛ از کجا می توان سنگ قبر خرید

سنگ قبرها انواع مختلفی دارندکه هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه فرد خود را دارند، به همین دلیل انتخاب سنگ مزار کاری مشکل است. زمان خرید سنگ مزار باید به دو فاکتور مهم که شامل کیفیت و قیمت محصول می شود، توجه داشته باشید. برای خرید سنگ قبر باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین سنگ قبر را متناسب با شرایط قبرستان خریداری کنید. از مهم ترین عواملی که باید در زمان خرید سنگ قبر باید به آن‌ها توجه کنید، شامل موارد زیر هستند.

رنگ سنگ مزار

یکی از مهم‌ترین فاکتورها زمان خرید سنگ مزار، رنگ آن است. امروزه سنگ های قبر در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ اما سنگ مزار سفید و مشکی از پرفروش‌ترین سنگ های سطح بازار هستند، زیرا به راحتی می‌توانید طرح های مختلفی روی آن حکاکی کنید. به‌طور کلی سنگ مزار مشکی نسبت به دیگر سنگ های مزار از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

جنس سنگ مزار

سنگ قبرهای به‌طور کلی به دو گروه سنگ طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها تنوع بسیار بالایی دارند. سنگ قبرهای نانو در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بسیار خوبی دارند و با محیط زیست سازگار هستند. سنگ قبرهای مصنوعی نسبت به سنگ های طبیعی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند؛ علاوه‌بر این وزن سبکی دارند و به راحتی قابل نصب هستند. سنگ های طبیعی به راحتی می‌توانید روی آن‌ها تراشکاری و حکاکی انجام دهید، در صورتی که در سنگ های مصنوعی تراشکاری کاری بسیار دشوار است.

شعر و متن سنگ مزار

خرید سنگ مزار؛ از کجا می توان سنگ قبر خرید

برای نوشتن متن روی سنگ مزار باید حتما از جملات بامفهوم در چهارچوب دین اسلام استفاده کنید. برخی از نوشته در قبرستان ها مجاز نیستند، به همین دلیل قبل از نوشتن متن روی قبر بهتر است از قوانین قبرستان خود اطلاعاتی کسب کنید. امروزه از نوشته های تک بیتی برای مزارها استفاده می‌کنند.

مشخصات متوفی

یکی از نوشته های مرسومی که روی سنگ قبر درج می‌شوند، مربوط به مشخصات متوفی است. معمولا روی سنگ قبر نام و نام خانوادگی، تاریخ تولید، وفات و یک الی چند بیت با مفهوم نوشته می‌شود.

قیمت سنگ مزار

از جمله عوامل موثر در انتخاب سنگ قبر، قیمت آن است. قیمت سنگ قبر براساس عوامل مختلفی چون ضخامت سنگ، شکل سنگ، جنس سنگ، طراحی های حکاکی شده روی سنگ، هزینه های مربوط به نصب و... بستگی دارد. به‌طور کلی سنگ های طبیعی نسبت به سنگ های مصنوعی از قیمت بالاتری برخوردار هستند. سنگ گرانیت و مرمر از گران‌ترین سنگ های موجود در سطح بازار هستند که هر کدام از آن ها انواع مختلفی دارند.

قوانین آرامستان

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در انتخاب طرح سنگ قبر بستگی به قوانین آرامستانی دارد که متوفی در آن به خاک سپرده می‌شود. به‌طور مثال در برخی از قبرستان‌ها نصب جاشمعی، بالاسری، باغچه و... ممنوع است. بنایراین قبل از سفارش سنگ قبر بهتر است با قوانین آرامستان منطقه خود آشنایی داشته باشید.

از کجا سنگ مزار بخرم؟

امروزه فروشگاه‌های مختلفی هستند که سنگ های مختلفی در طرح و قیمت های مختلف به فروش می رسانند. برای یک خرید مطمئن می‌توانید به وب سایت جنت نوین مراجعه کنید. کارشناسان سایت جنت نوین قبل از خرید سنگ مزار، اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا بهترین سنگ مزار را متناسب با آرامستان و محیط شهر خود انتخاب کنند.

از مزایای خرید سنگ قبر از جنت نوین می‌توان به نصب و ارسال رایگان، تحویل فوری، قیمت مناسب، تضمین کیفیت، تسویه هنگام تحویل و... اشاره کرد.

کلام آخر

برای خرید سنگ مزار ابتدا باید با شرایط و قوانین آرامستان خود آشنایی داشته باشید، سپس بهترین سنگ را متناسب با بودجه خود برای متوفی انتخاب کنید. در سایت جنت نوین می‌توانید انواع سنگ طبیعی و مصنوعی را از نظر قیمت و کیفیت بایکدیگر مقایسه کنید و با کمک کارشناسان فروش سایت، بهترین سنگ را انتخاب کنید.


خرید سنگ مزار؛ از کجا می توان سنگ قبر خرید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج