شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است


شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است

یک روز بعد از تصویب قطعنامه آتش بس در غزه، شورای امنیت با تشکیل جلسه‌ای دیگر اعلام کرد که قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی بر برقراری فوری آتش بس در غزه الزام آور است و باید اجرا شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بی اعتنایی آشکار و پایبند نبودن اسرائیل به قطعنامه الزام آور آتش بس در غزه، در سایه اصرار دولت آمریکا بر غیر الزام آور تلقی کردن این قطعنامه منجر به این شد که با فاصله یک روز، این شورا در جلسه‌ای دیگر ضمن ابراز نگرانی از اجرا نشدن قطعنامه بر الزام آور بودن آن تاکید کند.

در این نشست اکثریت اعضا با گوشزد کردن فوریت اجرای این قطعنامه، بر اجرای بدون قید و شرط آن تاکید کردند.

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: اینکه واشنگتن اصرار دارد که این قطعنامه را غیر الزام آور بخواند، مایه نگرانی است. در سایه این رفتار آمریکا، اسرائیل به رغم درخواست شورای امنیت چک سفید امضا دارد و قصد دارد که غزه را کاملا با خاک یکسان کند.

عمار بنجاما سفیر الجزایر در سازمان ملل گفت: قطعنامه‌های شورای امنیت کاملا الزام آور است نه تقریبا، نه بخشی و نه شاید، بلکه کاملا. کشتار در غزه باید همین الان متوقف شود.

گنگ شوانگ معاون سفیر چین در سازمان ملل تاکید کرد: اینکه آمریکا بالاخره تصمیم می‌گیرد قطعنامه آتش بس را وتو نکند، اما بعد از آن با صدور بیانیه‌هایی از الزام آور نبودن آن سخن می‌گوید، نشانه دهنده بی صداقتی و رفتار سیاسی آمریکاست.

ونسا فریزر سفیر مالت در سازمان ملل گفت: تصاویر دلخراش کودکان گرسنه غزه، به خوبی شکست شورای امنیت را در پایان دادن به این فاجعه نشان میدهد.

نیکلاس دو ریوایر سفیر فرانسه در سازمان ملل هم گفت: قطعنامه آتش بس در غزه باید فورا اجرا شود، ضمن اینکه ما شهرک سازی‌های اسرائیل را هم به رسمیت نمی‌شناسیم

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم