آمار تولید خودرو در کشورهای جهان در سال 2023 منتشر شد


آمار تولید خودرو در کشورهای جهان در سال 2023 منتشر شد

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری از جدیدترین آمار تولید خودرو در کشورهای مختلف در سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد. طبق آمار منتشرشده، ایران کماکان در جایگاه شانزدهم لیست بزرگ‌ترین خودروسازان جهان قرار دارد. تولید خودرو در سال ۲۰۲۳ به ۹۳...

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری از جدیدترین آمار تولید خودرو در کشورهای مختلف در سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد. طبق آمار منتشرشده، ایران کماکان در جایگاه شانزدهم لیست بزرگ‌ترین خودروسازان جهان قرار دارد.

تولید خودرو در سال ۲۰۲۳ به ۹۳ میلیون و ۵۴۶ هزار دستگاه رسیده که نشان از رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. ایران برای سال چهارم، رشد دو رقمی تولید خودرو را حفظ کرده و ۱۲۴ هزار و ۲۵۶ دستگاه خودرو بیشتر از سال ۲۰۲۲ تولید کرده است. این رقم به رشد ۱۲ درصدی تولید خودرو در سال ۲۰۲۳ اشاره می‌کند.

اگرچه رشد ۱۲ درصدی تولید خودرو در ایران بالاتر از میانگین رشد جهانی است، ولی بد نیست بدانید خودروسازان کشور در سال ۲۰۲۰ موفق شدند رشد ۳۰ درصدی را به ثبت برسانند. این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۲۱ درصد و در سال ۲۰۲۲ به ۱۹ درصد کاهش پیدا کرد. با این وجود از دیدگاه کارشناسان حوزه، تداوم رشد دو رقمی تولید نشان‌دهنده کاهش اثر تحریم‌ها و پایداری رشد و رونق صنعت خودروسازی در ایران است.

آمار تولید خودرو در کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ به این واقعیت اشاره می‌کند که ایران توانسته بیش از کشورهای اروپایی همچون انگلیس، سوئد، ایتالیا، هلند، اتریش، بلژیک و روسیه خودرو تولید کند. با این وجود، کشور عزیزمان کماکان در جایگاه شانزدهم رده‌بندی تولیدکنندگان بزرگ جهان قرار دارد. صدرنشین این لیست با اختلاف بسیار، چین است.

چین با تولید ۳۰ میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو، مقام اول بزرگ‌ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص می‌دهد. پس از چین، آمریکا با تولید ۱۰ میلیون و ۶۱۱ هزار دستگاه و سپس ژاپن با تولید ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

جایگاه چهارم تا پانزدهم به ترتیب متعلق به هند، کره جنوبی، آلمان، مکزیک، اسپانیا، برزیل، تایلند، کانادا، فرانسه، ترکیه، چک و اندونزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو