متهم شدن مقامات کی یف به نداشتن سرعت کافی در تقویت استحکامات دفاعی خود


متهم شدن مقامات کی یف به نداشتن سرعت کافی در تقویت استحکامات دفاعی خود

اپوزیسیون در کی یف معتقد است که نیروهای مسلح اوکراین و مقامات محلی در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد حمله احتمالی جدید توسط نیروهای روسیه، استحکامات دفاعی خود را به اندازه کافی به سرعت و کارآمد نمی سازند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو که با تعدادی از نمایندگان مخالف در پارلمان اوکراین صحبت کرده ، در اینباره می نویسد.
این روزنامه می نویسد: "قانونگذاران اوکراینی از این بیم دارند که ارتش و مقامات محلی به اندازه کافی سریع حفاری نمی کنند و استحکامات دفاعی آنقدر قوی نمی سازند که بتوانند در برابر حمله مورد انتظار روسیه در شمال شرق و جنوب شرق کشور مقاومت کنند".
روستیسلاو پاولنکو، نماینده مخالف اوکراینی به این نشریه گفت: "حتی تابستان گذشته ما هشدار دادیم که لازم است استحکامات دفاعی در مقیاس صنعتی ساخته شود... تا بتوانیم خطوط دفاعی را به سرعت ایجاد کنیم و آنها را بسیار قوی کنیم."
به گفته وی، مقامات "اکنون پول دارند" اما "صحبت در مورد سرمایه گذاری پول در بتن است." وی همچنین از تصمیم مقامات برای انتصاب کریل تیموشنکو، معاون سابق دفتر ولادیمیر زلنسکی، مظنون به فساد، به سمت مشاور رستم عمروف، وزیر دفاع انتقاد کرد.
پاولنکو گفت: "ما پرسیدیم که چرا فردی که در چارچوب کارزار اعلام شده ضد فساد اخراج شده بود، در چنین زمانی دوباره در وزارت دفاع ظاهر شد.
وی خاطرنشان کرد که اوکراین نیاز به ایجاد استحکامات دفاعی قوی دارد زیرا نیروهای روسی در حال حاضر از بمب‌های گلاید قوی استفاده می‌کنند که خسارات زیادی در خط مقدم جبهه وارد می‌کند.
یکی دیگر از اعضای مخالف در پارلمان اوکراین ، ایوانا کلیمپوش سینتسادزه، گفت: "در نهایت، شروع به ساختن آنها کردند. اما خیلی دیر شده است. آنها ساخت این استحکامات را ماه گذشته آغاز کردند."
پولیتیکو خاطرنشان می کند، "اکنون که اوکراینی ها با چشم انداز یک حمله هماهنگ روسیه مواجه شده اند، سوال آزاردهنده این است که آیا خطوط دفاعی آنها به خوبی خطوط دفاعی روس ها خواهد بود و آیا زمان بسیار کمی برای ساختن استحکامات اساسی باقی نمانده است؟"
پیش از این، کنراد موزیکا، تحلیلگر نظامی شرکت مشاوره لهستانی روچان، گفته بود که اوکراین در ساخت استحکامات دفاعی با مشکلات زیادی مواجه است؛ ساخت آنها را خیلی دیر آغاز کرده و قادر به جبران این تاخیر نیست.
ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که ساخت سه خط استحکامات به طول 2 هزار کیلومتر در اوکراین آغاز شده است. دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین در 4 مارس گفت که مقامات این کشور بیش از 20 میلیارد گریونا (525.6 میلیون دلار) برای ساخت استحکامات در سال جاری اختصاص داده اند. در همان زمان، نماینده پارلمان اوکراین از حزب همبستگی اروپایی، ویکتوریا سیومار خاطرنشان کرد که کمبود فاجعه باری برای ساخت استحکامات در اوکراین وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن