آمریکا موافق نسل کشی در غزه است، کشورهای منطقه باید به فکر تامین امنیت خود باشند


آمریکا موافق نسل کشی در غزه است، کشورهای منطقه باید به فکر تامین امنیت خود باشند

اخیرا رسانه های آمریکایی اخباری را منتشر کرده اند که گویای آن است که دولت ایالات متحده آمریکا با حمله اسرائیل به رفح موافق است.

در حالی که ایالات متحده با رای ممتنع خود در شورای امنیت اجازه داد مصوبه این شورا برای آتش بس رای بیاورد اما از همان ابتدا سوال اصلی همه این بود که آیا دولت آمریکا واقعا خواهان آتش بس است یا اینکه می خواهد فشارهای عمومی بر خود را کاهش دهد؟
اخیرا رسانه های آمریکایی اخباری را منتشر کرده اند که گویای آن است که دولت ایالات متحده آمریکا با حمله اسرائیل به رفح موافق است.
این رسانه ها نوشتند ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌ پرده به ‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌ دادن به حمله است
به گفته این رسانه ها در ۲ روز نشست و مذاکره میان "یوآو گالانت" وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ ریزی ‌شده در رفح، موضوع بحث‌ها درباره چگونگی توقف آن نبود بلکه موضوع، چگونگی محافظت از غیرنظامیان بود.
به گفته روزنامه وال استریت ژورنال لحن صحبت‌ها میان آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در واشنگتن با هفته‌های گذشته فرق کرده است؛ زمانی‌که مقام‌های آمریکایی با صدای رسا به اسرائیل درباره حمله تمام ‌عیار به رفح هشدار می‌دادند اما "بنیامین نتانیاهو" همچنان به انجام این حمله اصرار دارد.
ایالات متحده نه فقط ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف نکرده بلکه به اسرائیل اجازه داده از انبارهای استراتژیک تسلیحات آمریکا در اسرائیل برای کشتار مردم غیر نظامی فلسطینی استفاده کند.
یعنی قرار است نسل کشی و کشتار مردم غیر نظامی با تسلیحات آمریکایی و چتر حمایتی آمریکا انجام شود.
برخی گزارش ها هم مبنی بر این بود که اسرائیل بدون هیچ اجازه ای درب این انبارها را باز کرده و این تسلیحات را خارج کرده و بعد از اینکه به قول معروف گند ماجرا در آمده دولت آمریکا مجوز را صادر کرده تا به کار اسرائیل مشروعیت بخشد.
این در حالی است که طبق توافقات موجود و اعلامی فیما بین طرفین این انبارها ذخایر استراتژیک نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه به حساب می آیند و اسرائیلی ها حق بهره برداری از این تسلیحات را ندارند.
یا اینکه در ظاهر آمریکایی ها چنین اعلام کرده اند تا برخی کشورهای عرب همجوار اسرائیل را سر کار بگذارند.
طبق اطلاعات جسته گریخته آمریکایی ها تسلیحات استراتژیک زیادی را در اسرائیل انبار کرده اند که حتی شامل تسلیحات هسته ای هم می باشد و اینکه اسرائیل بدون اطلاع و یا مجوز می تواند از این تسلیحات استفاده کند، یعنی عملا این تسلیحات در اختیار اسرائیل است وهر لحظه می تواند بر علیه دیگران از آن استفاده کند.
این ماجرا زمانی اهمیت پیدا می کند که آمریکایی ها مدعی می باشند می خواهند منطقه خاورمیانه منطقه ای خالی از تسلیحات هسته ای باشد.
هر چه که باشد اسرائیل ثابت کرده که نه به قوانین و مقررات بین المللی پایبند است و نه به مصوبه های شورای امنیت و آمریکایی ها همه کارهای اسرائیل را توجیه می کنند و در مجامع بین المللی از اسرائیل حمایت می کنند.
همین الآن هم اسرائیل به تصمیم شورای امنیت دهن کجی کرده و قتل عام فلسطینی ها را ادامه می دهد و همین که اسرائیل از مصونیت کشتار ده ها هزار غیر نظامی در زمانی که همه این کشتارها ثبت می شود برخوردار است نشان می دهد اگر اسرائیلی ها تسلیحات غیر متعارف آمریکایی را بردارند و بر علیه دیگر کشورهای منطقه از آن استفاده کنند از هرگونه مسائله ای مصون می باشند.
طی چند دهه اخیر بسیاری تلاش کردند با متقاعد کردن فلسطینی ها به زمین گذاشتن اسلحه و اعتماد به حمایت های بین المللی از خود به سمت مصالحه با اسرائیل بروند و 22% از سرزمین تاریخی فلسطین را به عنوان سرزمین خود بپذیرند اما جنگ در غزه نشان داد که هیچ قانون و قاعده ای وجود ندارد و هیچ مقررات بین المللی ای وجود ندارد که جان این افراد را حفظ کند و اعتماد به مجامع بین المللی و حمایت آنها بزرگترین اشتباهی است که ملت ها می توانند مرتکب شوند.
ماجرای قتل عام فلسطینی ها در غزه و حمایت چشم بسته آمریکا از اسرائیل در این قتل عام و ناتوانی مجامع بین المللی در حمایت از غیر نظامیان همه ملت های جهان را بر این وا می دارد که هر چه سریعتر به فکر ایجاد ساز و کاری برای تامین امنیت خود باشند.
این مساله درباره ملت هایی که مستقیما مورد تهدید اسرائیل هستند، مثل ایران و لبنان و سوریه و عراق و یمن و مصر و اردن و عربستان سعودی وسودان وترکیه وارمنستان و آذربایجان و... به شدت بیشتر است.
بله درست می گویم، فکر نکنید فقط کشورهایی که جبهه مقاومت در آنها فعال است امروزه در خطر هستند بلکه دیگر کشورهای منطقه که تصور می کردند قوانین و مقررات بین الملل حامی آنها می باشند نیز در خطر می باشند، چرا که ایدئولوژی صهیونیستی بر مبنای ایجاد اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات است اما نکته دیگری در این ایدئولوژی وجود دارد که بر مبنای آن هر جا در تاریخ یهودیان قدم گذاشته اند مال آنها است و باید جزو اسرائیل بزرگ باشد.
این مساله یعنی بر اساس باور برخی صهیونیست های تندرو که امروزه حکومت را در اسرائیل در اختیار دارند سرزمین اسرائیل از شمال تا خزران که شامل آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و اوکراین و... می شود تا یمن در جنوب که روزی یهودیان در آن ساکن بودند و در شرق تا افغانستان و پاکستان و در غرب تا لیبی وسودان و اثیوپی و... می رسد واینها به دنبال آن هستند که آرام آرام همه این سرزمین ها را تصرف کنند و طبق باور آنها مردمانی که در این سرزمین ها زندگی می کنند انسان به حساب نمی آیند بلکه شبه انسان هستند که کشتار آنها هیچ مشکلی ندارد.
با توجه به اینکه امروزه این تفکر بر اسرائیل حاکم است و با توجه به اینکه هم خود اسرائیل تسلیحات هسته ای در اختیار دارد و هم آمریکا تسلیحات استراتژیک در اسرائیل قرار داده می توان تصور کرد که ممکن است به یکباره اینها تصمیم بگیرند از این تسلیحات بر علیه دیگران در منطقه استفاده کنند و به یکباره مثلا برخی کشورهای منطقه را با تسلیحات هسته ای به بهانه ای بمباران کنند و به هیچ کس هم جواب پس ندهند.
در چنین شرایطی فقط قدرت بازدارندگی ملت های منطقه است که می تواند به دادشان برسد.
قوانین و مقررات و اعراف بین المللی را فراموش کنید، هیچ کدام برای آمریکا و اسرائیل نوشته نشده.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا