امام جمعه شیراز: مردم در روز 13 فروردین حرمت امام اول شیعیان را نگه دارند


مهر: امام جمعه شیراز با توجه به تقارن ۱۳ فروردین امسال با روز شهادت امیرالمومنین از مردم خواست حرمت این روز را نگه داشته و روزی دیگر را برای تفریح و تفرج انتخاب کنند. آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه عبادی سیاسی شهر شیراز...

امام جمعه شیراز: مردم در روز 13 فروردین حرمت امام اول شیعیان را نگه دارند

مهر: امام جمعه شیراز با توجه به تقارن ۱۳ فروردین امسال با روز شهادت امیرالمومنین از مردم خواست حرمت این روز را نگه داشته و روزی دیگر را برای تفریح و تفرج انتخاب کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه عبادی سیاسی شهر شیراز بیان کرد: والدین در کنار برنامه‌های تفریحی اوقات فراغت، بچه‌ها را در کلاس‌های قرآنی مساجد نیز ثبت نام کنند تا با قرآن از کودکی مأنوس شوند زیرا به فرموده امیر المومنین علی (ع) هر وقت گناه زیاد شد و خدا خواست عذاب نازل کند به خاطر بچه‌هایی که کلاس قرآن می‌روند و به خاطر پیرمردانی که به نماز جماعت می‌روند خدای متعال می‌فرماید عذابشان نکنید.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه یادگیری قرآن و انس با آن برای بچه‌ها از نان شب واجب‌تر است گفت: هیچ چیز به اندازه قرآن به فرد آرامش نمی‌دهد.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: این شب‌های قدر که در پیش است را قدر بدانیم و از خدا بخواهیم توفیق نماز و دعا را در این شب‌ها نصیب ما کند.

در ایام پیش رو حرمت عزاداران امیرالمومنین حفظ شود

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: روز شهادت امیرالمومنین، ۲۱ ماه رمضان امسال مصادف با روز طبیعت، ۱۳ فروردین شده و طبیعتاً آنکه احساس کند پدر از دست داده اگر روز طبیعت هم باشد به تفرج نمی‌رود و این احترام را غیرمسلمانان هم برای امیرالمومنین قائل هستند و حرمت می‌گذارند.

وی ضمن تاکید بر این مساله که هتک حرمت نسبت به وجود مقدس امیرالمومنین علی (ع) در هیچ فضایی انجام نشود افزود: ۸ روز بعد از آن تعطیلات عید فطر است و ما با تفرجی که در آن گناه نشود مخالف نیستیم.

امام جمعه شیراز افزود: مردم می‌توانند به جای آن در تعطیلات عید فطر تفریح و تفرج کنند که اول اردیبهشت ماه جلالی هم هست.

وی همچنین گفت: مناسبت دیگر روز ۱۲ فروردین یعنی روز عیدی است برای مسلمانان و مخصوصاً مردم ایران؛ که به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده زیرا رأی مردم به جمهوری اسلامی در این روز تثبیت شد و از این جهت برای ما یک روز بسیار بسیار ارزشمند است و امام خمینی (ره) فرمود از ایام الله بوده است.

مردم فلسطین مقاومت را از امام حسین (ع) و انقلاب ما آموخته‌اند

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه گفت: ۱۵ فروردین ماه امسال، صد و هشتادمین روز مقاومت مردم مظلوم غزه است و ۱۸۰ روز یک جمعیت کوچک در یک نوار باریک در مقابل رژیم ظالم و غاصب صهیونیستی که مدعی بود قوی‌ترین ارتش دنیا را دارد مقاومت کرده است.

آیت الله دژکام افزود: اسرائیل در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل که همه کشورهای عربی از این طرف حمله کردند و ۶ روز بیشتر طول نکشید پیروز بود اما الان ۱۸۰ روز است هیچ کاری نتوانستند در برابر عده‌ای مظلوم بکنند.

وی در پایان گفت: ما بار دیگر تنفر خودمان را از رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم و برای هفته آینده یعنی روز جهانی قدس آماده خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول