فعالیت بیش از 3000 پایگاه اورژانس در کشور


فعالیت بیش از 3000 پایگاه اورژانس در کشور

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار پایگاه اورژانس در کشور گفت: ستاد خدمات سلامت نوروزی با فرماندهی وزیر بهداشت تشکیل شده و نظارت دقیق بر امر خدمت رسانی در این ایام وجود دارد.

فعالیت بیش از 3000 پایگاه اورژانس در کشور

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر سید محمد پورحسینی در بازدید از بیمارستانهای شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون افزود: وزیر و معاونان وی در طول این ایام از اکثر مراکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور بازدید می کنند.

وی اظهار کرد: خدمت رسانی در وزارت بهداشت بویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارتخانه، تمامی اورژانس های پیش بیمارستانی، حوزه درمان و غذا و دارو در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس افزود: حدود ۲۶ هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاههای سلامت نوروزی مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.

پورحسینی همچنین از تیم های بهداشتی که نظارت و بازدید مداوم از اماکن، رستوران ها و اقامتگاهها را عهده دار هستند و همچنین کارکنان بهداشتی مستقر در مرزها که با انجام تست های لازم جهت پیشگیری از طغیان و شیوع بیماریها تلاش می کنند، قدردانی کرد.

به گزارش وبدا، مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از هزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تعداد ۶۵۵ هزار و ۱۹۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۹۷ هزار ماموریت شده است.

پورحسینی افزود: از ۲۸ اسفند تاکنون تعداد دو میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه به اورژانس های کشور داشتیم که دو میلیون و ۳۸۵ هزار نفر به صورت سرپایی و ۵۰۰ هزار نفر هم بستری شدند.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین ۱۲۳ هزار عمل جراحی هم در سطح مراکز درمانی و بیمارستان های کشور انجام شده است.

مشاور وزیر بهداشت، وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش های مسئولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی