مازندران و فرغانه خواهرخوانده می‌شوند!


مازندران و فرغانه  خواهرخوانده می‌شوند!

محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان و «خیرالله بازاراف» استاندار «فرغانه» با بررسی موضوع انعقاد تفاهم خواهر خواندگی فرغانه با استان مازندران تاکید کردند: روابط ایران و ازبکستان به طور مستمر رو به توسعه بوده است.

«محمد علی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان و «خیرالله بازاراف» استاندار «فرغانه»، آخرین وضعیت همکاری های ایران و ازبکستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این دیدار، تاکید شد که متعاقب دیدارها و اراده جدی سیاسی سران دو کشور، روابط تهران - تاشکند به طور مستمر رو به توسعه بوده است.

آنها تاکید کردند که با بهره گیری از ظرفیت ها و برنامه های در دست اقدام، امکان افزایش تجارت و سرمایه گذاری متقابل وجود دارد. در این دیدار، موضوع انعقاد تفاهم خواهر خواندگی فرغانه با استان مازندران پیشنهاد و بررسی شد.

همچنین صادرات محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی و تجهیزات جهت تکمیل پروژه اکوسیتی فرغانه، مشارکت فعال تجار و بازرگانان دو طرف در رویداد های نمایشگاهی جهت آشنایی با پتانسیل های موجود و رفع موانع تجارت بین دو کشور نیز مورد تبادل نظر قرار گرفت.

اسکندری گفت: اعزام هیاتی از استان فرغانه به تهران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی «ایران اکسپو ۲۰۲۴» فرصت بی نظیری برای شناخت ایشان از توانمندی های ایران خواهد بود.

مازندران و فرغانه  خواهرخوانده می‌شوند!

استاندار «فرغانه» ضمن پذیرش این پیشنهاد، اعلام کرد گروهی متشکل از مقامات و کارآفرینان استان به سرپرستی معاون استاندار در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

در این دیدار، در خصوص چشم انداز همکاری فعالان اقتصادی استان «فرغانه» و شرکت های ایرانی در زمینه های داروسازی، صنایع مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، جواهرآلات، صادرات ماشین آلات و ادوات کشاورزی و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به ازبکستان تبادل نظر شد.

همچنین در این سفر علاوه بر ملاقات با تجار و فعالان اقتصادی استان و رئیس اتاق بازرگانی فرغانه از مگا پروژه اکو سیتی و منطقه آزاد اقتصادی استان بازدید شد و مقرر گردید نقشه راهی برای تقویت همکاری فرغانه با شرکت ها و تجار ایرانی تدوین شود.

مازندران و فرغانه  خواهرخوانده می‌شوند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش