بحران در ارتش آلمان/ استخدام افراد زیر سن قانونی!


بحران در ارتش آلمان/ استخدام افراد زیر سن قانونی!

اقتصادنیوز: با اینکه ارتش آلمان فقط در موارد استثنایی مجاز به استخدام نیروهای زیر سن قانونی در این کشور است، اما بحران کمبود پرسنل به روند این گونه استخدام ها در ارتش این کشور سرعت بخشیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، نشریه "دی سایت" آلمان در مطلبی نوشت: ارتش آلمان تنها در موارد استثنایی مجاز به استخدام متقاضیان زیر 18 ساله است، اما آمارها نشان می دهد که شمار این گونه استخدام ها در ارتش آلمان افزایش قابل توجهی داشته است.

ارتش آلمان سال گذشته حدود 18800 سرباز جدید استخدام کرد. آمارها نشان می دهد که نسبت نوجوانان کم سن و سال در میان سربازان استخدام شده دوباره افزایش یافته است. بر اساس آمارها حدود 1996 سرباز در زمان استخدام تنها 17 سال سن داشتند. این منطبق با سهم 10.6 درصدی پس از 9.4 درصد در سال قبل است. این آمارها از طرف وزارت دفاع فدرال بنا به درخواست هایی ارائه شده است.

این در حالی است که احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات در قرارداد ائتلاف فدرال توافق کرده بودند که آموزش و خدمت با سلاح باید برای سربازان بزرگسال باشد. اکنون وزارت دفاع آلمان در توجیه این اقدام خود گفته است که متقاضیان 17 ساله تنها در صورت قبولی در آزمون جامع استعداد جسمانی و روانی استخدام خواهند شد. بر این اساس آموزش نظامی همچنین مقررات حفاظتی گسترده ای را برای افراد زیر سن قانونی در نظر می گیرد: "به طور خاص، این بدان معنی است که عدم شرکت در خدمات نگهبانی یا مأموریت های خارجی و استفاده از سلاح فقط برای اهداف آموزشی انجام می شود. متقاضیان خردسال برای استخدام در ارتش نیاز به رضایت والدین و یک دوره آزمایشی شش ماهه دارند.

تعداد نیروهای جذب شده 17 ساله در ارتش آلمان سالهاست که در نوسان بوده است. اوج موقت این گونه استخدام ها در سال 2017 با 2126 سرباز جدید زیر سن قانونی بود. از آن زمان این تعداد کاهش یافته و اکنون دوباره در حال افزایش است.

اقدام به کارگیری افراد زیر سن قانونی در ارتش برای مدت طولانی مورد انتقاد قرار گرفته است. به عنوان مثال، اوا هوگل (SPD) کمیسر دفاعی بوندستاگ، قبلاً در سال 2022 اشاره کرده بود که کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل حداقل سن 18 سال را برای خدمت در نیروهای مسلح تعیین کرده است. او در آن زمان به Neue Osnabrücker Zeitung گفت: «بنابراین این موضوع بسیار مهم است که ببینیم ارتش آلمان به استخدام افراد زیر سن قانونی ادامه می دهد.

بوندسوهر در یافتن تعداد کافی نیرو با مشکل روبرو است. وزیر آموزش فدرال آلمان اخیراً از مدارس خواسته است تا "رابطه ای آرام با ارتش ایجاد کنند. او گفت: "من فکر می کنم مهم است که افسران جوان به مدارس بیایند و گزارش دهند که بودنسوهر برای امنیت ما چه می کند. این اقدام باعث عصبانیت مخالفان و برخی سیاستمداران در دولت ائتلافی موسوم به چراغ راهنمایی شد.

ارتش آلمان به شدت با مسئله کمبود پرسنل روبرو است. با توجه به حمله روسیه به اوکراین، توانایی و قابلیت های آلمان برای دفاع از خود بار دیگر در معرض دید و توجه عموم قرار گرفته است. وزارت دفاع آلمان اخیرا اعلام کرد که سال گذشته میلادی حدود 27000 پست در ارتش آلمان خالی مانده است.

بحث ها در مورد احیای سربازی اجباری اخیراً دوباره در آلمان سرعت گرفته است. آخرین مناظره توسط بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال جدید آغاز شد. او اواخر ژانویه در مصاحبه ای با "زودویچه سایتونگ" تعلیق خدمت اجباری سربازی در سال 2011 را "اشتباه" توصیف کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعلام لیست ائتلاف امناء برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران