نرمش معامله‌گران برای ماراتن قیمت پس از رویداد هاوینگ بیت کوین


نرمش معامله‌گران برای ماراتن قیمت پس از رویداد هاوینگ بیت کوین

طبق آخرین داده‌ها، نوسانات بیت کوین اخیراً از اتریوم پیشی گرفته است. نوسانات تاریخی ۳۰ روزه سالانه بیت کوین هفته گذشته به نزدیکی ۶۰ درصد رسید، این رقم تقریباً ۱۰ درصد بیشتر از اتریوم است. این پیشرفت، بزرگترین تفاوت در نوسانات بین دو ارز مهم بازار در بیش از یک سال گذشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، گسترش شکاف در نوسانات بازار، پیش از رویداد هاوینگ بیت کوین، که انتظار می‌رود دینامیک‌های بازار را بر هم بزند، اتفاق افتاده است. با وجود شهرت بیت کوین در ثبات نسبی آن در مقایسه با دیگر دارایی‌های دیجیتال، نوسانات اخیر نشان داده‌اند که سطح غیرمعمولی از تلاطم در این ارز دیجیتال وجود دارد.

تغییر پیش رو در دینامیک‌های بازار همزمان با تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای تقریباً یازده صندوق معاملاتی (ETF) بیت کوین رخ داده است، که این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا بدون مالکیت مستقیم، به بیت کوین دسترسی پیدا کنند. معرفی این ETFها به افزایش فعالیت‌های معاملاتی و نوسان بیت کوین کمک کرده است.

در همین حال، اتریوم هیجان کمتری را در معاملات خود تجربه کرده است، البته علت بخشی از این رویداد به دلیل کاهش انتظارات در تایید ETF اتر توسط SEC در آینده نزدیک است. این فقدان انتظار بین معامله‌گران اتر، در تضاد شدید با بازار بیت کوین است. زیرا این ارز دیجیتال در آستانه رویداد هاوینگ خود، نوسانات بسیاری را تجربه می‌کند.

نرمش معامله‌گران برای ماراتن قیمت پس از رویداد هاوینگ بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ

گفتنی است، هاوینگ پیش‌رو پاداش بلوک برای ماینرها را به نصف کاهش خواهد داد (از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین به ازای هر بلاک) و بر درآمد ماینرها و دینامیک‌های عرضه بازار تأثیر خواهد گذاشت. به طور تاریخی، رویدادهای هاوینگ برای بیت کوین مثبت بوده‌اند و اغلب منجر به رالی‌های قیمتی قابل توجهی در ماه‌های پس از آن شده‌اند. احساسات بازار فعلی نیز به نظر می‌رسد با روندهای گذشته همسو باشد.

در تصویر بالا، تاریخچه قیمت بیت کوین در دو بازه زمانی تقریبا یکسان، پیش و پس از رویداد هاوینگ، ترسیم شده است. در تمام رویدادهای هاوینگ، قیمت بیت کوین پیش از این رویداد رالی صعودی را تجربه کرده است. رالی‌های پیش از هاوینگ معمولا قیمت این رمز ارز را به سمت بازیابی سطوح مقاومتی بالاتر حرکت داده است. اما رشد بیشتر قیمت، معمولا در رالی‌های پس از هاوینگ رخ داده است، به‌طوری که در هاوینگ 2016، قیمت بیت کوین پس از هاوینگ حدود 3 هزار درصد رشد داشته است.

دیدگاه‌ها نسبت به هدف قیمت بیت کوین در هاوینگ 2024 متفاوت است. اما آنچه که بسیار اهمیت دارد، انتظار اکثر سناریوها بر رالی صعودی قیمت بیت کوین تا سطح 100 هزار دلار است. برخی تحلیلگران هدف قیمتی 400 هزار دلاری را نیز برای رالی پس از هاوینگ 2024 ترسیم می‌کنند. باید گفت هدف دقیق بیت کوین در رالی احتمالی پیش رو با هاوینگ‌های گذشته کمی متفاوت خواهد بود.

با این حال، برخی تحلیلگران هشدار می‌دهند که موقعیت‌های صعودی بازار ممکن است منجر به یک سناریوی فروش سنگین توسط ماینرها و دارندگان بلندمدت این ارز دیجیتال پس از رویداد هاوینگ شود. فشار فروش معمولا در چند روز پس از رویداد هاوینگ تخلیه خواهد شد اما ماندگاری اثرات آن بستگی به واکنش خریداران در سطوح حمایتی مهم دارد.

علاوه بر این، سایر بازارهای پیرامون بیت کوین نیز انتظارات برای هاوینگ را بازتاب می‌کنند. مجموع این بازتاب‌ها نشان می‌دهد که معامله‌گران برای نوسان بالا در نزدیکی زمان هاوینگ آماده می‌شوند، که می‌تواند بازه تحرکات قیمت را تا حتی چند هزار دلار در روز بالا ببرد.

با نزدیک شدن رویدادی هاوینگ بیت کوین، بازار رمز ارزها همچنان نقطه کانونی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران است. نتیجه این رویداد می‌تواند پیامدهای دائمی برای چشم‌انداز وسیع‌تر دارایی‌های دیجیتال به دنبال داشته باشد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!