قطعی برق برج میلاد و هشدار آسیاتک به مشترکان


قطعی برق برج میلاد و هشدار آسیاتک به مشترکان

از نیمه‌شب گذشته عدم تأمین برق در مسیرهای انتقال برق برج میلاد باعث قطعی برق در برج شده و این مسئله برای دیتاسنتر آسیاتک نیز ایجاد اختلال کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، شرکت آسیاتک، به‌عنوان یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده اینترنت در کشور، از قطعی برق در برج میلاد تهران خبر داده است؛ مسئله‌ای که با توجه به حضور دیتاسنتر آسیاتک در برج میلاد می‌تواند برای این شرکت و مشترکانش اختلالاتی ایجاد کند.

به نقل از زومیت، طبق اعلام شرکت آسیاتک در اطلاعیه‌ای که منتشر کرده، برق برج میلاد تهران از ساعت ۲ بامداد امروز، ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، از دو مسیر اصلی انتقال برق ۶۳ کیلو ولت قطع شده است. مرکز داده آسیاتک نیز در این برج قرار دارد و قطعی برق می‌تواند باعث خاموشی دیتاسنتر شود.

البته این خاموشی در دیتاسنتر آسیاتک رخ نداده است؛ چراکه این شرکت در حال حاضر برق مورد نیاز دیتاسنتر خود را از طریق دیزل ژنراتورهای برج میلاد تأمین می‌کند. آسیاتک در متن اطلاعیه خود اعلام کرده است:

تجهیزات UPS و باتری‌ها به مقدار لازم و در شرایط نرمال سرویس‌دهی فعال هستند و همکاران ما در تلاش هستند مشکل به‌وجودآمده در اسرع وقت بدون وجود هرگونه اختلالی برای شما حل گردد.

این مشکل احتمالاً تا فردا شب، پانزدهم فروردین ماه، ادامه خواهد داشت؛ به همین دلیل شرکت آسیاتک از مشترکان خود درخواست کرده است که تمهیدات لازم جهت شرایط اضطرار را مبذول کرده و نسبت به صحت عملکرد و وجود مسیرهای پشتیبان برای داده‌ها و سرویس‌های جاری خود اقدام کنند.

به نظر می‌رسد تخریب یکی از مسیرهای تأمین برق در برج میلاد در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ و و عدم ترمیم آن بخشی از علت بروز این مشکل بوده است و در ادامه، تخریب یکی دیگر از مسیرهای تأمین برق توسط پیمانکار شهرداری در شب گذشته بخش دیگری از دلیل پیش آمدن این مسئله باشد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890385

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی