غذا‌های محلی در ایام روزه داری


غذا‌های محلی در ایام روزه داری

شیرینی‌ها و غذا‌های سنتی خطه آذربایجان در ایام روزه‌داری متنوع و لذیذ و این شب‌ها کمابیش یکی دو قلم آن پای سفره افطار تبریزی‌هاست.

غذا‌های محلی در ایام روزه داری

به گزارش راهبرد معاصر؛ انواع دلمه برگ مو و دلمه کلم برگ تبریزی، کوفته تبریزی، آش ماست، اوماج آشی، شیربرنج، کتلت گوشت و انواع کوکو از غذا‌های محبوب تبریزی‌ها برای افطار ماه رمضان است. غذا‌های افطاری تبریز تنوع بالایی دارند و گردشگرانی که به تبریز سفر کرده باشند حتی در روز‌های دیگری غیر از ایام روزه‌داری حتما طعم کوفته تبریزی یا دلمه برگ مو را به یاد دارند.
اوماج آشی (آش اوماج) هم یک غذای محلی ایرانی است که معمولا در تبریز و مناطق اطراف آن تهیه می‌شود. این غذا یک آش سنتی و خوشمزه است که با استفاده از مواداولیه متنوعی مانند گوشت گوسفندی، عدس، نخود و انواع سبزیجات می‌شود. آش اوماج معمولا با نان تبریزی سرو می‌شود.

غذا‌های محلی در ایام روزه داری

شیرینی نزیه

در کنار این غذا‌های افطاری تبریز انواع شیرینی‌ها مثل نزیه، زنجفیلی کوکه، رشته ختایی و انواع کلوچه و کیک هم در سفره‌های افطاری تبریزی‌ها خودنمایی می‌کند. این شیرینی‌ها و دسر‌های خوشمزه معمولا با انواع نوشیدنی‌ها مثل چای نبات و گلاب، شیر و آب جوش سرو می‌شوند.

همان‌طور که رشته خشکار در گیلان یک شیرینی معروف برای سفره افطار یا زولبیا و بامیه پای ثابت سفره افطار است، شیرینی نزیه هم در تبریز یک شیرینی سنتی است که در ایام روزه‌داری حسابی طرفدار دارد. رشته ختایی تبریز نیز یک شیرینی خوشمزه شبیه رشته خشکار گیلانی‌هاست. این نوع شیرینی یا دسر معروف در روز‌های ماه رمضان تهیه می‌شود. / همشهری


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل