چین حمله صهیونیستها به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد


چین حمله صهیونیستها به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن حمله دوشنبه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بر لزوم عدم نقض امنیت نهادهای دیپلماتیک تاکید کرد.

چین حمله صهیونیستها به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

به گزارش راهبرد معاصر، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه‌شنبه در واکنش به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت «چین حمله را محکوم می‌کند» و افزود پکن با هر گونه اقدامی که منجر به تشدید تنش‌ها شود، مخالف است.وی همچنین تاکید کرد «امنیت نهادهای دیپلماتیک قابل نقض نیست و باید حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه مورد احترام قرار بگیرد».


جنگنده‌های رژیم اسرائیل عصر دوشنبه با نقض قوانین بین‌المللی و دیپلماتیک، بخش کنسولی ساختمان سفارت ایران در دمشق را مورد حمله قرار دادند.در این حمله، سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی و چند مستشار نظامی ایرانی در سوریه به شهادت رسیدند.


کشورهای زیادی از جمله کشورهای عربی منطقه این حمله را محکوم کرده‌اند. وزارت خارجه روسیه هم دوشنبه در بیانیه‌ای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد و هرگونه حمله به مراکز کنسولی و دیپلماتیک را غیرقابل قبول خواند./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهانه جدید واشنگتن برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو