کدام استان‌ها کمبود مدرسه دارند؟


کدام استان‌ها کمبود مدرسه دارند؟

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هفت استان برای ساخت مدرسه نیاز به توجه بیشتری دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمیدرضا خان‌محمدی؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران، قم، البرز و آذربایجان غربی برای ساخت مدرسه نیاز به توجه بیشتری دارند و در صدر دریافت اعتبارات مالی قرار دارند، خیران هم بیشترین توجه را به این استان‌ها دارند.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و 114 کلاس درس در استان خراسان رضوی، هزار کلاس درس در استان تهران، و 980 کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان ساخته شدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هم‌اکنون 70 هزار کلاس درس کشور نیازمند مقاوم‌سازی و 30 هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی هستند. مدارس نوساز، در برابر زلزله حتی تا 7 ریشتر مقاوم هستند و حتی در زلزله خوی مدارس به پایگاه‌های امدادی تبدیل شدند.

خان‌محمدی با اشاره به تمرکز بر ساخت مدارس بزرگ عنوان کرد: تا پایان برنامه هفتم باید 200 مجتمع آموزشی (مدارس بزرگ) ساخته شود بر این اساس در قالب برنامه مولد سازی، مدارس کوچک جمع آوری و به جای آن مدارس بزرگ ساخته می‌شود.

وی درباره هزینه ساخت یک کلاس درس گفت: هزینه ساخت در مدارس مختلف متفاوت است اما به طور متوسط هزینه ساخت یک کلاس درس، 1.5 میلیارد تومان است.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه روزانه حدود 40 کلاس درس ساخته می‌شود، تصریح کرد: عمر مفید مدارس به شرط نگهداری و تعمیر مناسب، 50 سال است. مدارس جدید باید دارای نمازخانه و مطابق با معماری ایرانی و اسلامی باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 54 درصد مدارس ساخته شده با مشارکت خیران است و سال گذشته 1600 مدرسه از تعداد 2900 مدرسه با مشارکت خیران ساخته شد.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت پایگاه جدید بالگردهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین