رهبر انصارالله: امسال روز جهانی قدس در یک شرایط متفاوت برگزار می‌شود


رهبر انصارالله: امسال روز جهانی قدس در یک شرایط متفاوت برگزار می‌شود

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به تحولات غزه و منطقه اعلام کرد روز جهانی قدس امسال در یک فضا و شرایط کاملا متفاوت از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

رهبر انصارالله: امسال روز جهانی قدس در یک شرایط متفاوت برگزار می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در آستانه روز جهانی قدس عنوان کرد روز جهانی قدس امسال در یک شرایط استثنایی و متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
رهبر جنبش انصارالله تصریح کرد: دشمن صهیونیست اکنون شش ماه است که علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه در سایه عدم جدیت جامعه جهانی، مرتکب جنایت نسل کشی و قتل زن و کودک فلسطینی می‌شود. جنایت دشمن در بیمارستان الشفاء، یکی از فجیع‌ترین جنایات نسل کشی است.
وی با اشاره به عدم جدیت جامعه جهانی در قبال جنایات غزه ادامه داد: قتل شماری از امدادگران خارجی در نوار غزه و موضعگیری ضعیف کشور‌هایی که این امدادگران از اتباع آن‌ها بودند، ثابت کرد مواضع کشور‌های خارجی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی جدی نیست.
رهبر انصارالله یمن با تأکید بر ادامه عملیات موشکی و پهپادی نیرو‌های مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و یا کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی افزود: جبهه ما در یمن نیز به عملیات نظامی خود در دریای سرخ و دریای عمان تا اقیانوس هند ادامه می‌دهد.
وی ادامه داد: عملیات ما تنها در یک ماه به ۳۴ مورد رسید که با ۱۲۵ موشک بالستیک و بالدار و هواپیما‌های بدون سرنشین انجام شد. تعداد کل کشتی‌های هدف قرار گرفته به ۹۰ فروند رسیده است.
سید عبدالملک الحوثی در بخش دیگری از سخنانش به حمایت تمام قد مقاومت اسلامی لبنان از مردم غزه و درگیری حزب الله با ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: حزب‌الله در جبهه لبنان به عملیات موثر خود با دشمن اسرائیلی ادامه می‌دهد و عراق نیز عملیات خود را با هدف قرار دادن اهداف دشمن در درون فلسطین اشغالی بار دیگر افزایش داده است.
رهبر انصارالله تأکید کرد اگر جهاد مردم فلسطین و مقاومت در لبنان نبود، وضعیت سایر کشور‌های عربی به ویژه کشور‌های همسایه فلسطین با آنچه که هست متفاوت بود.
سید الحوثی با بیان اینکه در جریان تجاوزات آمریکایی-انگلیسی، ۳۷ نفر شهید شده و ۳۰ نفر زخمی شده‌اند، افزود: در تجاوزات آمریکا-انگلیس طی تقریبا سه ماه، ۴۲۴ حمله و بمباران دریایی انجام شده است، این در حالی است که آمریکا و انگلیس به ناتوانی کامل خود در توقف حملات ما اعتراف کرده‌اند.

رهبر انصارالله در پایان سخنانش گفت: مسئله فلسطین قابل تسامح و چانه زنی نیست، زیرا در راس این موضوع مسجد الاقصی است. مردم مسلمان مظلوم فلسطین که بخشی از این ملت هستند، ده‌ها سال است که از جنایت اسرائیل رنج می‌برند.
وی همچنین گفت امت اسلام باید مسئولیت دینی خود را در قبال فلسطین برعهده بگیرد و مانع از تلاش برخی‌ها برای نادیده گرفتن موضوع فلسطین و انحراف از آن شوند. دشمن صهیونیستی-یهودی، دشمن همه امت است./ ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معلم آشنای راه الهی