پیام مهم مقام‌های بلندپایه پاکستان به مناسبت روز جهانی قدس


پیام  مهم مقام‌های بلندپایه پاکستان به مناسبت روز جهانی قدس

اقتصادنیوز : نخست وزیر، رئیس و نایب رئیس مجلس پاکستان در پیام‌های خود به مناسبت روز جهانی قدس ضمن تجدید عهد با آرمان‌های ملت فلسطین و محکومیت تداوم اسرائیل ، گفتند که وز قدس روز یکصدایی مسلمانان و ملت‌های جهان برای نجات فلسطینان از چنگ یک رژیم غاصب و آزادی بیت المقدس است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد صبح امروز پیام محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور به مناسبت روز جهانی قدس را منتشر کرد.

شهباز شریف با ادای احترام به شهدای جنگ غزه و مطالبه از جامعه جهانی برای پایان دادن به سکوت خود در برابر نسل کشی فلسطینیان توسط اسرائیل، گفت: این یک حقیقت آشکار است که اسرائیل غاصب بر ملت فلسطین تحمیل شده و سرآغاز این داستان غم انگیز از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نبوده بلکه به بیش از ۷ دهه قبل تر برمی گردد.

خبر مرتبط
واکنش پاکستان به حملات تروریستی به چابهار و راسک

اقتصادنیوز: دولت پاکستان با صدور بیانیه‌ای حملات تروریستی جیش‌العدل (جیش‌الظلم) به راسک و چابهار را محکوم کرد.

وی گفت: مردم پاکستان همگام با سایر ملت‌های اسلامی امروز و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حمایت از برادران و خواهران فلسطینی خود روز جهانی قدس را گرامی‌ می دارند و در این روز دولت پاکستان بار دیگر ضمن تجدید عهد با آرمان‌های ملت فلسطین تداوم اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی اسرائیل را محکوم می‌کند.

نخست وزیر پاکستان افزود که کشورش همچنان متعهد به تشکیل یک کشور مستقل و آزاد فلسطین است که باید مطابق با مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف باشد.

وی خطاب به مردم پاکستان گفت: روز ۲۷ ماه مبارک رمضان روزی بود که پاکستان استقلال رسمی‌ خود را اعلام کرد لذا من از ملت خودم می‌خواهم ضمن دعا برای رفاه، امنیت و سربلندی کشور، فلسطینیان را به یاد داشته باشند و دعا نمایند که آنان از چنگ اسرائیل غاصب نجات پیدا کنند.

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان نیز امروز به مناسبت روز جهانی قدس در پیام خود گفت: پارلمان نیز همگام با دولت و مردم این کشور قویا در کنار فلسطینیان ایستاده و تمام قد از نبرد آنان علیه رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت می‌کند.

وی واکنش منفعلانه جامعه جهانی در توقیف جنایات صهیونیست‌ها را دردناک و یک رویکرد شرم آور توصیف کرد و افزود: ملت‌های آزادیخواه جهان برای فلسطین یکصدا شده‌اند اما متاسفانه سازمان‌های بین المللی حقوق بشری در انجام وظایف خود برای کمک به فلسطینیان در برابر اسرائیل شکست خورده‌اند. ‌

ایاز صادق تاکید کرد: ما در روز جهانی قدس بار دیگر حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی خود از فلسطینیان و همچنین مردم مسلمان کشمیر را اعلام می‌کنیم و خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای پیش از ۱۹۶۷ هستیم.

سید غلام مصطفی شاه نایب رئیس مجلس پاکستان نیز در پیام خود گفت: روز جهانی قدس روز حمایت از نبرد مشروع فلسطینیان برای داشتن یک کشور مستقل است و ما از این حق مشروع آنان تمام قد پشتیبانی می‌کنیم. ‌

وی افزود: تمام ملت‌های جهان به ویژه در کشورهای اسلامی روز جهانی قدس با احترام و شور خاصی گرامی داشته می‌شود و مردم همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام می‌نمایند.

نایب رئیس مجلس پاکستان تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه را سیلی بر نظام عدالت جهانی و مدعیان دروغین حقوق بشر دانست و افزود: جهان به سکوت خود در برابر نسل کشی مردم غزه به دست اسرائیل پایان دهد.

امروز جمعه‌ ۱۷ فروردین مصادف با ۲۵ ماه رمضان و همزمان با روز جهانی قدس، مردم مسلمان پاکستان همگام با ملت‌های جهان در سراسر این کشور، همراه و همصدا، فریاد 'مرگ بر اسرائیل' سر خواهند داد و بار دیگر حمایت خود از مردم فلسطین و آرمان‌های آنان را اعلام خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز مرد به معلم با انواع پیام ها و متن های رسمی و صمیمی