نیروهای مسلح روسیه وارد حومه شهر چاسوف یار در منطقه دونباس شدند


نیروهای مسلح روسیه وارد حومه شهر چاسوف یار در منطقه دونباس شدند

نیروهای مسلح روسیه وارد حومه شهر چاسوف یار در جمهوری خلق دونتسک شدند که در آنجا دشمن ظرف یک سال استحکامات جدی ایجاد کرده و قلمرو آن مین گذاری شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یان گاگین مشاور دنیس پوشیلین، رهبر جمهوری خلق دونتسک این خبر را اعلام کرد.
او گفت: "از مواضع ما تا خود شهر، تا چاسوف یار، حدود نیم کیلومتر باقی مانده است. گاهی اوقات این فاصله طولانی تر است، امابیایید بگوییم که ما در حومه این شهر هستیم.".
به گفته وی، در خود شهر، دشمن یک منطقه استحکامات نسبتاً جدی ساخته و بنابراین نیروهای روسی به صورت کنترل شده در حال پیشروی هستند، وظیفه اصلی محافظت از پرسنل است.
"ما باید درک کنیم که دشمن پس از تصرف شهر آرتیوموفسک توسط ما به چاسوف یار عقب نشینی کرد. گروه آنها در چاسوف یار بیش از یک ماه تقویت شد. آنها حدود یک سال فرصت داشتند تا برای این حمله آماده شوند. این دوره قابل توجهی است و آنها آماده شدند. ما باید درک کنیم که استحکامات مهندسی و میادین مین نیز وجود دارد."
به گفته گاگین، استحکامات مهندسی در شهر ساخته شده است، قلمرو مین گذاری شده است، به همین دلیل است که حمله تدریجی است.
مشاور پوشیلین تاکید کرد: "دشمن به طور جدی سنگر سازی کرد . این سنگر ها بتن ریزی شدند، آنها در حال آماده شدن بودند."
گاگین افزود که ارتش روسیه به کنترل تمام مسیرهای تدارکاتی گروه نیروهای مسلح اوکراین در چاسوف یار نزدیک است و تدارکات آنها را مختل می کند.
"چند جاده وجود دارد. و در اصل، با توجه به اینکه اکنون توپخانه و نیروی هوایی ما شروع به رسیدن به این جاده ها کرده اند، به لطف این، چاسوف یار ممکن است واقعا اهمیت خود را به عنوان یک مرکز حمل و نقل برای گروهی از نیروهای اوکراینی در این مسیر از دست بدهد. به مرور زمان، این امر به طور کامل تامین نیازهای گروه اوکراینی را قطع خواهد کرد.
روز قبل، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در محور دونتسک، سربازان گروه جنوبی از نیروها مواضع سودمندتری را اشغال کردند. آنها نیروی انسانی و تجهیزات تیپ های 24، 28 و 53 مکانیزه، 5 هجومی نیروهای مسلح اوکراین و همچنین تیپ 241 دفاع سرزمینی را در نزدیکی چاسوف یار، کردیوموفکا و کراسنوگروفکا در جمهوری خلق دونتسک شکست دادند.
در همان روز، سرگئی چاوس، رئیس اداره نظامی شهر چاسوف یار، منصوب کی یف، گفت که وضعیت در چاسوف یار در روز پنجشنبه به دلیل تشدید تهاجم ارتش روسیه ، "سخت ترین" در کل دوره نبردها بود.
روز چهارشنبه، سرگئی کریوونوس، معاون سابق دبیر شورای امنیت ملی اوکراین گفت که موقعیت ارتش اوکراین در مجاورت شهر چاسوف یار در جبهه آرتیوموفسک بسیار دشوار است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب