حماسه ملت روزه دار ایران در روز جهانی قدس


حماسه ملت روزه دار ایران در روز جهانی قدس

امت مسلمان ایران در روز جهانی قدس سنگ تمام گذاشتند تا یک صدا شوند و با صدای رسایی فریاد بزنند آماده هستند انتقام سخت خود را از متجاوزان بستانند و به ندای کمک مظلومان لبیک بگویند و رژیم صهیونیستی را از صفحه روزگار محو کنند.

حماسه ملت روزه دار ایران در روز جهانی قدس

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان «روز قدس» خوانده می شود؛ روزی که امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ و برای حمایت از ملت فلسطین بنیان نهادند و آن را موعدی جهانی برای همبستگی امت واحده اسلام قرار دادند.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در نخستین روزهای سال ۱۴۰۳ ملت ایران در کنار امت های اسلامی در سراسر جهان بار دیگر ندای «مرگ بر رژیم صهیونیستی» و «لبیک یا قدس» سر دادند


از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز هر سال راهپیمایی روز جهانی قدس با شکوه تر از قبل برگزار می شود و سال جاری نیز جای جای ایران اسلامی، از شمالی ترین شهر و روستا تا جنوبی ترین آن، از شرق تا غرب کشور، از گیلان و مازندران تا خراسان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خوزستان شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس بود.


پیغام ملت ایران به مردم مظلوم فلسطین

حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس حامل دو پیغام مهم بود‌؛

نخست، اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین که خطاب به مردان، زنان و کودکان غزه اعلام کردند «شما تنها نیستید! ما مردم مسلمان ایران زمین همراه شما مشت هایمان را گره کرده ایم و دست از دفاع از آرمان فلسطین برنمی داریم».


پیام قاطع ملت ایران در شرایطی است که توپخانه های دشمن صهیونیستی لحظه ای از بمباران مردم غزه دست برنمی دارد و بیش از 6 ماه است راه ارسال کمک های بهداشتی و پزشکی را بر فلسطینیان بسته، هزاران پیر، جوان، زن و کودک را شهید کرده است و هر جا صدای «لبیک یا قدس» می شنوند، دست به جنایت تازه ای می زنند.


دومِ، خطاب به رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی است تا بدانند انتقام نزدیک است و ملت ایران و هیچ ملت مسلمان دیگری در برابر تجاوزات ساکت نمی نشینند و امروز، افکار عمومی دنیا نسبت به جنایت های صهیونیست ها پر از خشم و انزجار است.


خروش ملت

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در نخستین روزهای سال ۱۴۰۳ ملت ایران در کنار امت های اسلامی در سراسر جهان بار دیگر ندای «مرگ بر رژیم صهیونیستی» و «لبیک یا قدس» سر دادند. حضور پرشور و شکوهشان اوج قدرت امت اسلام را به رخ صهیونیسم، ایادی و مدافعان بین المللی و منطقه ای اش کشاند.


شاید بد نباشد از تلاش دشمن برای بی اثر نشان دادن این حرکت عظیم جهانی بگوییم؛ دشمنی که مدت هاست با تبلیغات سوء و تقلاهای رسانه ای به دنبال کاهش حضور مردمی در جریان های سرنوشت ساز است؛ آنها امروز بار دیگر انگشت به دهان ماندند چگونه می شود با وجود حجم بالای عملیات روانی و جنگ شناختی علیه جمهوری اسلامی ایران و در راستای جدایی افکنی میان مردم و نظام اسلامی در مواقع سرنوشت ساز باز هم مردم ایران میدان را ترک نمی کنند.


تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به حقوق ایرانیان در تعرض به ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و شهادت چندین نفر از فرماندهان و مستشاران نظامی و حملات سازماندهی شده تروریست ها به سرکردگی رژیم صهیونیستی به حرم حضرت شاهچراغ، سیستان و بلوچستان، چابهار، راسک و ‌... و شهادت مدافعان امنیت و مردم عادی در کنار شهادت هزاران فلسطینی در غزه، خون هر ایرانی غیوری را برای مقابله با رژیم غاصب، مزدور و کودک کش صهیونیستی به خروش می آورد.


حضور پرشور مردم روزه دار ایراان در راهپیمایی روز قدس نمونه بارزی از خروش مردان و زنان آزاده ایرانی علیه صهیونیسم و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود. فارغ از آنچه بیان شد، حضور گسترده مردم ایران زمین در راهپیمایی روز قدس دلایل دیگری همچون پاسخ به ندای الغوث مظلوم و یاری رسانی برای دفع ظالم دارد. علاوه بر این، نگاه امام راحل(ره) به موضوع قدس غیر از دستورات دینی و اسلامی، نگاهی ایدئولوژیک هست.


تحلیلگران بر این باورند رویکرد انقلاب اسلامی به موضوع فلسطین، تاکتیکی و فنی نیست؛ بلکه ریشه در عقاید و ایدئولوژی اسلام دارد. امام علی(ع) می‌فرمایند: «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً»، باید در هر زمان و مکان، نسبت به ظالم ابراز دشمنی کرد و به یاری مظلومان شتافت.


در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: هر کس فریاد استغاثه‌ مظلومی (اعم از مسلمان یا غیرمسلمان) را بشنود که مسلمین را به یاری می‌طلبد، اما فریادش را اجابت نکند، مسلمان نیست.


روزی برای اسلام

امام خمینی(ره) فرمودند: روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم(ص) می‏‌دانم، روزی است که باید با تمام قوا خودمان را مجهز کنیم و مسلمین از آن انزوایی که کشانده بودند خارج شوند، با تمام قدرت و قوّت مقابل اجانب بایستند. ما مقابل اجانب با تمام قوا ایستاده‏‌ایم و اجازه نخواهیم داد کسان دیگری در مملکت مان دخالت کنند. مسلمین نباید اجازه دهند کسان دیگر در ممالک‌شان دخالت کنند.

حضور پرشور مردم روزه دار ایراان در راهپیمایی روز قدس نمونه بارزی از خروش مردان و زنان آزاده ایرانی علیه صهیونیسم و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود


ایشان افزودند: در روز قدس، ملت‌ها باید به حکومت‌هایی که خائن هستند هشدار دهند. روز قدس، روزی است که خواهیم فهمید چه اشخاص و رژیم‌هایی با توطئه‏‌گرهای بین‏‌المللی موافقت و با اسلام مخالفت دارند. آن‌هایی که شرکت ندارند مخالف با اسلام و موافق با رژیم صهیونیستی هستند. آن‌هایی که شرکت کردند متعهد و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام هستند که در رأس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی است. روز امتیاز حق از باطل و جدایی حق و باطل است.


امت مسلمان ایران در روز جهانی قدس سنگ تمام گذاشتند تا یک صدا شوند و با صدای رسایی فریاد بزنند «آماده ایم؛ از سرباز به فرمانده، فرمانده ایران آماده است» آماده هستند انتقام سخت خود را از متجاوزان بستانند و به ندای کمک مظلومان لبیک بگویند و رژیم صهیونیستی را از صفحه روزگار محو کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !