معرفی عطرهای بهاری زنانه و مردانه خوشبو [ 20 عطر بهاری برند ]


معرفی عطرهای بهاری زنانه و مردانه خوشبو [ 20 عطر بهاری برند ]

به هر فصل و هر نوع آب و هوا نوع خاص و فضای ویژه‌ای از عطرها تعلق می‌گیرد که استفاده از آن عطرها در فصل مورد نظر، بهترین انتخاب برای افراد شیک‌ پوش و اهل مد است. سالانه انواع مختلف عطرها و ادکلن‌ها با طبع‌های مختلف و گروه‌های بویایی متنوعی به...

به هر فصل و هر نوع آب و هوا نوع خاص و فضای ویژه‌ای از عطرها تعلق می‌گیرد که استفاده از آن عطرها در فصل مورد نظر، بهترین انتخاب برای افراد شیک‌ پوش و اهل مد است. سالانه انواع مختلف عطرها و ادکلن‌ها با طبع‌های مختلف و گروه‌های بویایی متنوعی به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها برای هوای سرد، خنک، معتدل و یا خیلی گرم مناسب هستند.
چرا که همان‌طور که همه افراد لباس‌های خود را متناسب با آب و هوای روز و فصل انتخاب می‌کنند، عطرها را نیز باید با توجه به شرایط محیطی انتخاب کرد تا بتوان بهترین بازخود را از رایحه آن‌ها گرفت. با فرا رسیدن فصل بهار و نزدیکی به سال نو افراد زیادی به فکر خرید عطر عید نوروز و بهاری می‌افتند، بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین عطرهای مناسب فصل بهار بپردازیم.

عطرهای بهاری چه ویژگی‌هایی دارند؟

در کشور ما شروع سال نو همراه با فرا رسیدن بهار اتفاق می‌افتد. این یعنی نقطه شروع در فرهنگ ما با شکفتن شکوفه‌ها و حس طراوت و نشاط همراه است. در فصل بهار، گل‌ها از نو غنچه می‌دهند، درختان بدون برگ دوباره سبز و پر از شکوفه می‌شوند و سرمای استخوان سوز زمستان جای خود را به اعتدالی شیرین و خوشایند در هوای بهاری می‌دهد. این احساس تازگی و سرزندگی که در فصل بهار و ایام عید نوروز جاری است،
روی روحیات مردم نیز تاثیر گذاشته و باعث می‌شود که افراد در فصل بهار، سرخوش‌تر بوده و نسبت به همه چیز امیدوارتر باشند. این دقیقاً همان تاثیری است که خوشبوترین عطرهای بهاری نیز روی روحیات انسان می‌گذارند. انواع عطر بهاری دارای رایحه‌ای هستند که بتواند حس و حال زندگی را در افراد تقویت کرده و باعث شادابی و سرزندگی شوند. همان‌طور که در فصل بهار از رنگ‌های خنک و شاد استفاده می‌کنیم، عطری که می‌زنیم هم باید حال و هوای بهار داشته باشد.

عطرهای بهاری چند ویژگی مشترک دارند که در ادامه به آنها میپردازیم.

معرفی عطرهای بهاری زنانه و مردانه خوشبو [ 20 عطر بهاری برند ]
  1. عطرهای بهاری خنک و ملایم هستند؛ رایحه عطرهای بهاری به طور معمول به سمت خنکی می‌رود. عطرهای بهاری رایحه‌ای سبک و ملایم دارند، تا بتوانند احساس خوش زندگی را القا کنند. همچنین به دلیل این‌که در فصل بهار گرد گل‌ها باعث ایجاد آلرژی می‌شود، بسیاری از افراد مستعد بروز حساسیت هستند و استفاده از عطرهای سنگین به صلاح نیست.
  2. برخی عطرهای بهاری رایحهای گلی دارند؛ بهار فصل شکفتن گل‌ها و شکوفه‌ها است و به همین دلیل است که بسیاری از عطرهای بهاری، رایحه‌ای خنک و گلی دارند.
  3. برخی عطرهای بهاری رایحهای میوهای دارند؛ از آن‌جایی که بهار فصل سرزندگی و نشاط است، رایحه میوه‌ای می‌تواند این حال و هوا را دو چندان کند. عطرهای میوه‌ای احساس جوانی را در افراد بسیار افزایش می‌دهند و همچنین احساس امنیت و آرامش را نیز القا می‌کنند. رایحه میوه در عطرهای بسیار زیادی استفاده می‌شود و عطرهای میوه‌ای خنک را می‌توان در فصل بهار استفاده کرد.
  4. برخی عطرهای بهاری رایحهای آبزی دارند؛ عطرهای آبزی یا آبی، دسته‌ای از عطرها هستند که به طور عمده طبعی خنک داشته و شامل نت‌های دریایی می‌شوند، که حس و حال قدم زدن لب ساحل، صدای موج‌های دریا و بوی هوای شرجی را می‌دهد. نت‌هایی که به طور معمول در عطرهای آبی به مشام می‌رسند شامل آب دریا، انواع گیاه دریایی و … می‌باشند.

معرفی بهترین عطرهای مناسب فصل بهار

1. کرید رویال میفر

عطر یونیسکس رویال میفر، محصولی از برند کرید می‌باشد که در گروه بویایی گلی – میوه‌ای طبقه بندی می‌شود. این عطر بسیار خوشبو، رایحه‌ای شیرین و ملایم داشته و تعداد نت‌های به کار رفته در آن زیاد نیست، با این حال رایحه‌ای بسیار دلنشین و رویایی برای این عطر بهاری ساخته‌اند. این نت‌ها عبارت هستند از: درخت کاج، زنجبیل، لیمو ترش سبز، رز، پرتقال، سدر و اوکالیپتوس.

2. کارتیر دکلریشن دون سویر

عطر دکلریشن دون سویر عطری فرانسوی از برند کارتیر است که با طبعی معتدل، از بهترین عطرهای بهاری مردانه به حساب می‌رود. عطر دکلریشن دون سویر رایحه‌ای چوبی – گلی – مشکی دارد و رایحه آن چیزی بین تلخی و شیرینی است. نت‌های هل، زیره، فلفل، رز، جوز و چوب صندل سفید در ساخت این عطر به کار رفته اند.

3. شنل الور هوم اسپرت

از خوشبوترین عطرهای بهاری مردانه برند شنل، الور هوم اسپرت، این عطر خنک، فضایی چوبی – ادویه‌ای داشته و حس و حالی بسیار متفاوت و در عین حال جذاب دارد. این عطر با ترکیب روایح چوبی و حتی مرکباتی با نت‌های ادویه‌ای، رایحه‌ای بسیار اسرار آمیز را دارا شده است. یک عطر عید نوروز با روایح نارنگی ماندارین، آب دریا، پرتقال، آلدهید، بهار نارنج، سدر، فلفل، دانه تونکا، مشک، کهربا، وانیل، خس خس و لامی.

4. کلوین کلاین اترنیتی مردانه

محصولی از برند محبوب و برتر آمریکایی کلوین کلاین، این عطر مردانه مناسب فصل بهار که از نت‌های سیب، سالویا، ترکیبات اوزونیک، اسطوخودوس، شمعدانی، جوز، سرو، عنبر، جیر، گیاه ناگارموتا و پونه کوهی ساخته شده، طبعی معتدل و رایحه‌ای معطر فوژه داشته و فضایی بسیار سرسبز و بهاری به رایحه آن غالب است.

5. تیزیانا ترنزی کیرکه

عطر کیرکه، عطری یونیسکس از برند ایتالیایی تیزینیا ترنزی بوده که با طبعی معتدل و گروه بویایی چایپر میوه‌ای، از پرچم‌داران و بهترین عطرهای بهاری به شمار می‌رود. این عطر خوشبو از نت‌های هلو، برگ و جوانه انگور فرنگی، تمشک، گلابی، میوه گل ساعت، ماسه دریا، گل برف، مشک، وانیل، نعناع هندی، چوب صندل سفید و گل آفتاب پرست تشکیل شده است.

6. ایو روشه اویدنس

اویدنس، عطری با گروه بویایی چایپر گلی است که توسط برند ایو روشه به بازار عرضه شده است. قیمت ادکلن زنانه اویدنس با وجود زیبایی، طراوت و خنکی بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. نت‌های به کار رفته در این ادکلن خوشبو برای بهار شامل این موارد هستند: ریواس، برگ بنفشه، رز، گل برف، مشک، نعناع هندی و خزه درخت بلوط. این نت‌ها رایحه گلی فوق‌العاده خاص این عطر را ساخته‌اند و فضایی بهاری را به آن هدیه دادند.

7. لانوین اکلت زنانه

اکلت د آرپچ توسط برند عطر لانوین به بازار عرضه شده است. این عطر خوش‌بو طبعی خنک داشته و عطری گلی محسوب می‌شود. در این عطر زنانه مناسب فصل بهار نت‌های گیاهی زیادی مثل مشک، کهربا، سدر، برگ درخت نارنج، گل صدتومانی، چای، گل ویستریا، شکوفه هلو، گل اوسمانتوس و یاس بنفش به کار رفته است و حال و هوایی فرش و تازه برای آن ساخته است.

8. کرید اونتوس زنانه و مردانه

عطر اونتوس از برند کرید عطری بسیار محبوب است که توسط کل دنیا شناخته شده است. عطر کرید اونتوس مردانه با رایحه تلخ و خنک و گروه بویایی چایپر میوه‌ای جز پرطرفدارترین‌های برند کرید برای روزهای بهاری آقایان است. در کنار آن کرید اونتوس زنانه طبعی معتدل رو به خنک، گروه بویایی چایپر میوه‌ای دارد و از نت‌های ترنج، لیمو ترش، سیب، نعناع هندی، بنفشه، فلفل صورتی، مشک، رز، چوب صندل سفید، بوته وحشی جاوی، کهربا، گل یلانگ، انگور فرنگی سیاه، هلو و یاس بنفش تشکیل شده است.

9. آمواژ هانر 43

عطر آمواژ هانر 43 عطری زنانه از مجموعه هانر برند آمواژ است. این عطر نسبتاً جدید، محصولی گلی از این برند عمانی بسیار محبوب است که از پرچم‌داران و بهترین ادکلن های بهاری می‌باشد. نت‌های به کار رفته در هانر 43 عبارت هستند از: گشنیز، فلفل، ریواس، میخک صدپر، یاس، گل برف، گل مریم، خس خس، چوب صندل سفید، چرم، لابدانیوم، اوپوپوناکس و صمغ کندر.

معرفی عطرهای بهاری زنانه و مردانه خوشبو [ 20 عطر بهاری برند ]

10. پارفومز د مارلی والایا

در بین عطرهای مناسب فصل بهار زنانه والایا از برند مارلی بسیار محبوب و درخشان عمل کرده است. از جدیدترین محصولات این برند که در سال 2023 با گروه بویایی گلی میوه‌ای به بازار عرضه شده است. این عطر خیلی زود توانست در بین پرطرفدارترین عطرهای گلی بهاری قرار گرفته و به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند. نت‌های به کار رفته در این عطر شامل این موارد می‌باشند: ترنج، نارنگی ماندارین، آلدهید، هلو، خس خس، گل برف، شکوفه پرتقال، پتالیا، ماهونیا، مشک، وانیل، آمبروکسان و چوب آکیگالا.

11. سرژف اربا گلد

عطر یونیسکس اربا گلد محصولی از برند ایتالیایی سرژف است. این عطر معتدل رایحه‌ای مرکباتی و بسیار سرزنده دارد که حس و حالی نارنجی و طلایی رنگ را القا می‌کند. درست مثل اسم این عطر و البته طراحی زیبای شیشه آن. عطر اربا گلد بسیا شیک بوده و از نت‌های ترنج، پرتقال، لیمو ترش، زنجبیل، سیب، هل، دارچین، ادویه گل میخک، خربزه، گلابی، مشک، کهربا، وانیل و روایح چوبی ساخته شده است و یکی از بهترین عطرهای بهاری است.

12. ورساچه دیلن پرپل

عطر دیلن پرپل از جدیدترین محصولات برند ورساچه بوده و از سری عطرهای پور هوم می‌باشد. این عطر زنانه در گروه بویایی گلی – میوه‌ای طبقه‌بندی شده و می‌توان به عنوان یک عطر خنک و بسیار بانشاط از آن یاد کرد. در عطر دیلن پرپل نت‌های ترنج، نارنج، گلابی، فریزیا، ماهونیال، پوماروز، سدر، ترکیب ایزو ای سوپر، آمبروکسان، درخت بلامبرا و سیلکولید به مشام می‌رسند.

13. تام فورد عود مینرال

عطر عود مینرال از جمله معروف‌ترین عطرهای برند به نام تام فورد است. این برند به طور عمده عطرهای یونیسکس و بی‌جنسیت تولید می‌کند که عطر عود مینرال هم یکی از آن‌ها است. عود مینرال از عطرهای مناسب فصل بهار مردانه و زنانه خنک با گروه بویایی معطر آبزی بوده که رایحه‌ای بسیار خاص و ویژه دارد. رایحه خاص این عطر از نت‌های آب دریا، جلبک دریایی، درخت نراد، فلفل صورتی، عنبر، عود، بوته وحشی جاوی، نمک و چوب فلفل تشکیل شده است.

14. باربری لندن زنانه

عطر لندن از برند باربری از جمله محبوب‌ترین عطرهای دنیا است. هم نسخه زنانه و هم مردانه این عطر سال‌ها است که از جمله پرفروش‌ترین عطرها بوده و توسط طرفداران عطر و ادکلن همچنان مدح و ستایش می‌شود. باربری لندن زنانه عطری گلی بوده که طبعی گرم دارد. در واقع این عطر از جمله عطرهای گرمی است که برای استفاده در فصل بهار پیشنهاد می‌شود، زیرا فضای چندان سنگینی ندارد.
این عطر که از نت‌های نارنگی ماندارین، رز، پیچ امین الدوله، یاس، گل صدتومانی، نارنگی یافا، یاس تاهیتی، مشک، نعناع هندی و چوب صندل سفید تشکیل شده است، رایحه‌ای بسیار زنده و خوشایند دارد.

15. دولچه گابانا کینگ ادو تویلت

ادو تویلت K یا کینگ از برند دولچه اند گابانا، نسخه خنک و بهاری این عطر بوده که در گروه بویایی چوبی معطر طبقه‌بندی می‌شود. از خوشبوترین عطرهای بهاری مردانه و بسیار جذاب، با نت‌های مرکباتی و گیاهی لیمو ترش، مرکبات، پرتقال خونی، فلفل قرمز شیرین، دانه سرو کوهی، نعناع هندی، خس‌خس و سدر، فضایی بسیار سبز و دل‌انگیز را تداعی می‌کنند.

معرفی عطرهای بهاری زنانه و مردانه خوشبو [ 20 عطر بهاری برند ]

16. مارلی پرسیوال

عطر یونیسکس پرسیوال یکی از محصولات برتر برند مارلی است که عطری مرکباتی و معطر است. این عطر مرکباتی، نت‌های میوه‌ای بسیار خوشبویی را در رایحه خود جا داده و یکی از محبوب‌ترین روایح را بین عطرهای مرکباتی دارد. این عطر بهاره و تابستانه، از نت‌های ترنج، نارنگی ماندارین، اسطوخودوس، شمعدانی، بنفشه، یاس، گشنیز، دارچین، متیل دی‌هیدروجاسمونات، مشک، درخت نراد، آمبروکسان و چوب عنبر تشکیل شده است که در هوای گرم تابستان و بهار، خنکی لازم را برای داشتن روزی خوب تامین می‌کنند.

17. بولگاری من وود نرولی

عطر وود نرولی محصولی از برند بولگاری من است. این عطر مردانه طبعی معتدل داشته و در گروه بویایی چوبی – گلی – مشکی طبقه‌بندی می‌شود. این عطر ایتالیایی رایحه‌ای بسیار دلچسب و ملایم دارد. با وجود نت‌های ترنج، بهار نارنج، سدر، شکوفه پرتقال، گیاه ناگارموتا، مشک، کهربا، چرم، روایح چوبی و عنبر که فضایی مردانه به این عطر القا کرده اند، وود نرولی در بین خوشبوترین عطرهای بهاری مردانه حضوری درخشان و پرطرفدار را از سمت خانم‌ها رقم زده است.و خانم ها نیز از بوی دلپذیر آن لذت می‌برند.

18. میس دیور بلومینگ بوکت

عطر میس دیور نسخه بلومینگ بوکت یکی از نسخه‌های سری عطرهای میس دیور از برند دیور است. این عطر خنک یکی از محبوب‌ترین‌های این سری عطرها است و بسیاری از خانم‌های نوجوان در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. چرا که رایحه‌ای بسیار جوانانه و پر از طراوت و نشاط دارد. عطر بلومینگ بوکت رایحه‌ای گلی میوه‌ای داشته و بوی ترش و شیرین ناشی از نت‌های نارنگی ماندارین، رز، گل صدتومانی، هلو، زردآلو، مشک حس بسیار خوب و دلچسبی را القا می‌کند.

19. له لابو سانتل 33

عطر سانتال 33 محصولی از برند له لابو می‌باشد. این عطر در سال 2021 در کشور آمریکا به بازار عرضه شده و با این‌که قدمت زیادی ندارد، توانسته شهرت نسبتاً خوبی بهم بزند. نت‌های تشکیل‌دهنده رایحه خنک این عطر، شامل کهربا، سدر، بنفشه، زنبق، چوب صندل سفید، چرم، هل و پاپیروس هستند و عطر سانتال 33 را به عطری با گروه بویایی چوبی معطر تبدیل می‌کنند.

20. لانکوم ایدول

عطر لانکوم آیدل محصول برند لانکوم فرانسه است. این عطر زنانه ظرافت و قدرت زنانه بالایی دارد و عطری بهاری با جاذبه‌ای بسیار قوی و خاص محسوب می‌شود. این عطر چوبی – گلی، از نت‌های رز، نمک، یاس، مشک و وانیل تشکیل شده است و رایحه‌ای بسیار ساده و خلوت، اما جذاب و خواستنی دارد.

جمع‌بندی

انتخاب عطری مناسب آب و هوا، فصل، موقعیت‌ها و استایل‌های مختلف نشان از آگاهی و دانش شما از دنیای مد و فشن می‌باشد. باید بدانید که عطری که استفاده می‌کنید هم مانند زیور آلات و اکسسوری‌های شما، به استایل و ظاهر شما جلا می‌دهند و باید بدانید که در انتخاب آن‌ها و توجه به تناسب آن‌ها با لباس‌ها و موقعیت خود، باید دقت به خرج دهید. ما همواره در تلاش هستیم تا برای موقعیت‌های مختلف، راهنمایی برای انتخاب عطر برای شما عزیزان آماده و عرضه کنیم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مسکو: اوکراین مفهوم انسانیت را مطلقاً درک نمی کند