14 هزار کلاس درس در استان تهران نیازمند مقاوم‌سازی است


14 هزار کلاس درس در استان تهران نیازمند مقاوم‌سازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: در استان تهران حدود ۸ هزار و ۸۵۰ کلاس تخریب و بازسازی در استان داریم که بیشتر در شهر تهران است و ۱۳ هزار و ۹۵۰ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی در استان و بیشتر در تهران وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، «عباس زارع» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در مورد مسئله فرونشست در استان تهران و درگیری احتمالی مدارس با این مشکل اظهار کرد: در دوسال اخیر مکان‌یابی نقطه‌ای در خصوص این مسئله صورت گرفته است به این ترتیب که در نقاطی که سرانه پایین و تراکم بالا داریم، پروژه‌هایی آنجا تعریف کرده‌ایم که براساس نیاز آموزش و پرورش بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در ادامه عنوان کرد: در همین راستا؛ مباحث مالکیت و تخریب و بازسازی مدارس در اولویت اقدامات ما قرار دارد و می‌خواهیم مدارسی که فرسوده هستند را تخریب و بازسازی کنیم. مسئله فرونشست نیز در برنامه‌های کاری ما قرار دارد. رسیدگی به این موضوعات نیاز به اعتبارات جدی دارد و با این اعتبارات نمی‌توان یکباره مشکل را حل کرد.

زارع در مورد پرتراکم‌ترین مناطق آموزشی استان تهران نیز بیان کرد: پرتراکم‌ترین منطقه، جنوب غربی استان تهران است و شامل شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان، شهریار، شهر قدس می‌شود. در این مناطق البته عملیات بسیار خوبی صورت گرفته است و با توجه به دستور ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ موضوع ۱۰ مدرسه در شهرستان بهارستان پیگیری شد، ۵ مدرسه در این شهرستان تحویل داده‌ایم. بخشی از مشکل فضای آموزشی آنها حل شده که در این مدارس با سیستم‌های نوین کار صورت گرفته است.

وی افزود: در شهرستان شهر قدس نیز از ۷ پروژه مصوب سفر استانی ریاست جمهوری، ۴ پروژه تحویل شده و مسیر خوبی پیگیری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در مورد مدارس تخریبی نیز عنوان کرد: ما در استان تهران حدود ۸ هزار و ۸۵۰ کلاس تخریب و بازسازی در استان داریم که بیشتر در شهر تهران است و ۱۳ هزار و ۹۵۰ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی در استان و بیشتر در تهران وجود دارد و قطعا در برنامه ساخت و ساز، همین مدارس تخریبی برای ما در اولویت قرار دارند.

زارع با تاکید بر اینکه تامین بودجه کافی برای بازسازی مدارس اهمیت اساسی دارد، اضافه کرد: با کمک خیرین مدرسه ساز و اعتبارات خاص از جمله اعتباراتی که در سفرهای ریاست جمهوری تخصیص داده می‌شود، اعتبار لازم را تامین می‌کنیم.

در ادامه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در مورد مقوله مولسازی نیز توضیح داد: آموزش و پرورش شهر تهران تقریبا ۴ مدرسه را به عنوان املاک مازاد خود مشخص کرده است. یکی از این مدارس در راستای مولدسازی عملیاتی می‌شود که در ونک واقع شده است و ما بسته رونق آن را هم داریم.

وی در ادامه گفت: با فروش مدرسه شهید رجایی ونک، حدود ۲۲۰ مدرسه تعیین تکلیف می شود، یعنی ۱۵۲ مدرسه مقاوم‌سازی می شود و بقیه مدارس تکمیلی و احداثی را در بسته رونق تعیین کرده‌ایم و در صورتی که فروش این مدرسه محقق شود، می‌توانیم با این اعتبار مشکلات زیادی را حل کنیم.

زارع خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای حل مسائل فضای آموزشی در استان تهران مولدسازی است که آن را جدی پیگیری می‌کنیم.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بی نظیر از آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا + دلبری این بچه تمامی ندارد!