دومین ماهواره جاسوسی کره به مدار زمین رسید


دومین ماهواره جاسوسی کره به مدار زمین رسید

دومین ماهواره جاسوسی کره جنوبی در مدار زمین قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: این ماهواره نظامی جاسوسی در ساعت ۹ و ۲ دقیقه صبح امروز دوشنبه (به وقت محلی)، با موفقیت از پرتابگر خود جدا شده و در مدار مورد نظر قرار گرفته است.

این ماهواره جاسوسی نظامی ساعت ۷ و ۱۷ دقیقه (به وقت محلی) بعدازظهر یکشنبه توسط یک موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس از مرکز فضایی جان اف کندی در جزیره مریت ایالت فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب شده بود.

به نوشته شبکه خبری کی بی اس، این ماهواره جاسوسی نظامی اولین ارتباط خود با یک ایستگاه زمینی خارج از کره جنوبی را ۴۵ دقیقه پس از جدا شدن از موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس، با زمین برقرار کرد.

برقراری موفق ارتباط این ماهواره با یک ایستگاه زمینی، نشان‌دهنده این است که با موفقیت در مدار مورد نظر قرار گرفته و دارای عملکرد عادی می‌باشد.

به گزارش ایرنا، ارتش کره جنوبی تا به حال دو ماهواره نظامی جاسوسی خود را بر اساس پروژه‌ای که در سال ۲۰۱۸ با هدف تقویت قابلیت‌های نظارتی و واکنش سریع علیه اهداف استراتژیک کلیدی کره شمالی راه‌اندازی شد به فضا پرتاب کرده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سه ماهواره دیگر نظامی را نیز در ادامه این برنامه در مدار زمین قرار دهد.

این در حالی است که پیش‌تر پرتاب ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی، با اعتراض گسترده کره جنوبی، ژاپن و آمریکا مواجه شده بود زیرا سازمان ملل پیش از این کره شمالی را از انجام پرتاب ماهواره منع کرده و این پرتاب‌ها را پوششی برای آزمایش‌های فناوری موشکی پیونگ یانگ نامیده بود.

از سوی دیگر کیم یو جونگ خواهر کیم جون اون رهبر کره شمالی با محکوم کردن انتقادهای ایالات متحده نسبت به پرتاب ماهواره نظامی کره شمالی و اینکه این اقدام باعث به خطر افتادن صلح و ثبات منطقه شبه جزیره کره شده است، گفت: این استانداردهای دوگانه و اقدامات خودسرانه واشنگتن است که صلح و ثبات منطقه‌ای را خدشه‌دار می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آسمون مست جنونی هوش مصنوعی