توپخانه روسیه سیستم آتشباری وامپیر را نابود کرد


توپخانه روسیه سیستم آتشباری وامپیر  را نابود کرد

سامانه "گراد" روسیه "وامپیر"را نابود کرد که منطقه بلگورود را گلوله باران می کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خدمه سامانه راکت پرتاب چندگانه گراد گروه پوشش مرزی کشوری، سیستم «وامپیر» را که چند روزی بود مناطق پرجمعیت منطقه بلگورود را گلوله باران می کرد، همراه با مهمات آن منهدم کردند.
در اعلامیه مربوطه وزارت دفاع روسیه آمده است: « «وامپیر» در یک ناحیه باتلاقی و دشوار و در فاصله دوری از هدف شلیک قرار داشت، اما «گراد» موفق به نابودی آن شد.
خدمه توپخانه گروه تحت پوشش مرز کشوری روسیه به انجام حملات دقیق شبانه روزی به اهداف نظامی، مواضع، استحکامات، تجهیزات نظامی و نیروی انسانی تشکیلات تروریستی اوکراینی در منطقه هم مرز با منطقه بلگورود در خاک اوکراین ادامه می دهند. در طول ماموریت های جنگی، توپخانه ها همچنین مواضع استتار شده را شناسایی کرده، مکان های ذخیره مهمات و سوخت دشمن را منهدم می کنند».
گفتنی است، در پایان دسامبر2023، اوکراین با یک سیستم پرتاب چند گانه "آر ام-70 وامپایر" ساخت چک به بلگورود حمله کرد که 21 نفر جان باختند، بیش از صد نفر از ساکنان شهر زخمی شدند.
اواخر ژانویه 2024، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایل-76 روسیه را بر فراز منطقه بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای مبادله بود، سرنگون کرد. بررسی ها نشان داد که هواپیما توسط سامانه پاتریوت آمریکایی، یعنی دو موشک MIM-104A مورد اصابت قرار گرفته است.
همانطور که ولادیمیر پوتین در پایان ژانویه گفت، روسیه منطقه غیرنظامی را در عمق اوکراین به عقب خواهد راند و این منطقه باید در فاصله ای باشد که ایمنی در برابر اصابت سلاح های دوربرد ساخت خارجی، که مقامات کی یف برای حمله به شهرها و غیرنظامیان از آنها استفاده می کنند، تضمین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بی نظیر از آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا + دلبری این بچه تمامی ندارد!