98 میلیون بسته در طرح فجرانه توزیع شد


98 میلیون بسته در طرح فجرانه توزیع شد

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی حدود ۹۸ میلیون بسته توزیع شد، 

به گزارش مششرق، «علیرضا عسگریان» صبح امروز (دوشنبه ۲۰ فروردین) در نشست خبری مربوط به آغاز مرحله سوم واریز یارانه مضاعف طرح «فجرانه» کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: دولت سیزدهم از زمان استقرار توجه بسیار ویژه به بحث سفره مردم و امنیت غذایی آن‌ها داشته است و به همین دلیل بر روی مباحث مربوط به یارانه متمرکز شد.

وی افزود: اکنون یک شبکه ملی اعتبار در کشور شکل گرفته که این شبکه ۲۲۰ هزار فروشگاه دارد که ۱۰ هزار فروشگاه زنجیره‌ای، ۲ فروشگاه بزرگ مجازی، بیش از ۴۰۰ فروشگاه شهر و روستا و ۲۱۰ هزار فروشگاه که در کشور وجود دارد که همگی در برنامه کاربری «شما» در دسترس است.

معاون رفاه وزیر کار گفت: طرح امنیت غذایی از ابتدا در یک سه‌گانه تعریف شده و سعی شد به کودک، مادر و عموم مردم توجه شود. از طرح امنیت غذایی کودکان بیش از ۸۰ درصد استقبال شده که در صدد هستیم استقبال از این طرح را به دلیل اهمیتی که دارد به ۱۰۰ درصد برسانیم. طرح مادران (یسنا) هم در هشت استان اجرایی شده و مادران باردار یا شیرده که مشمول این طرح هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

عسگریان درباره طرح کالابرگ الکترونیکی تصریح کرد: در ماه دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استقبال مردم بسیار خوب بوده که در مرحله نخست این طرح صف‌هایی تشکیل شد که دلیل آن شایعاتی بود که برخی آن را مطرح کردند؛ اما اکنون برای خرید از این طرح هیچ صفی تشکیل نمی‌شود. طرح فجرانه به شکل سه‌ماهه آغاز شده که از ۱۸ بهمن آغاز شده و ۱۸ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی حدود ۹۸ میلیون بسته توزیع شده، بدون اینکه صفی ایجاد شود. میزان آورده دولت تقریباً ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و آورده مردم ۶۷ هزار میلیارد تومان است که حدود ۲ میلیارد دلار کالا در ۲ ماه خرید انجام شده که بزرگ‌ترین خرید کشور است. حجم خریدی که صورت گرفته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!