با شروع فصل گرما، از کرم‌های ضدآفتاب نانویی استفاده کنید


با شروع فصل گرما، از کرم‌های ضدآفتاب نانویی استفاده کنید

به گفته کارشناسی بخش تحقیق و توسعه شرکت کاوش حیان کیمیا پارس در کرم‌های ضدآفتاب این شرکت که از نانومواد تولید داخل کشور در آن‌ها استفاده شده، اثرات محافظتی بالاتری نسبت به کرم‌های ضدآفتاب معمولی مشاهده می‌شود.نفیسه نیک‌پی، کارشناس تحقیق و توسعه...

به گفته کارشناسی بخش تحقیق و توسعه شرکت کاوش حیان کیمیا پارس در کرم‌های ضدآفتاب این شرکت که از نانومواد تولید داخل کشور در آن‌ها استفاده شده، اثرات محافظتی بالاتری نسبت به کرم‌های ضدآفتاب معمولی مشاهده می‌شود.

نفیسه نیک‌پی، کارشناس تحقیق و توسعه شرکت کاوش حیان کیمیا پارس می‌گوید: «در حال حاضر شرکت پارس حیان اقدام به تولید مواد اولیه هایتک مورد نیاز برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی کرده است. پارس حیان از سال ۱۳۶۱ در حوزه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید کرم‌های ضدآفتاب، نانوذرات اکسیدروی است. در سال ۱۳۹۶ به دلیل تحریم‌ها واردات این ماده به ایران با مشکلاتی توام شد در نتیجه تولیدکنندگان با محدودیت‌هایی مواجه شدند و همچنین ارزبری واردات این ماده هم افزایش پیدا کرد. از این زمان بود که پارس حیان وارد مسیر تولید مواد اولیه هایتک شد و شرکتی نیز برای تولید و عرضه این مواد اولیه تاسیس شد. در حال حاضر ما برای تولید مواد ضدآفتاب از ترکیبات نانویی استفاده می‌کنیم. زمانی که اکسید روی درمقیاس نانویی در کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌شود، توانایی بیشتری در بازپخش نورخورشید پیدا می‌کند. به همین دلیل ما از نانوذرات اکسید روی روکش‌دار شده استفاده می‌کنیم. استفاده از این نانوذرات مانع از برخورد نورخورشید با بافت‌های پوست شده و از سوی دیگر در بافت‌ پوست نفوذ نمی‌کند.»

مهدی شعبانی ورکی، قائم مقام شرکت پارس حیان می‌گوید: «در حال حاضر پارس حیان ۸۰۰ قلم محصول دربخش مراقبت از پوست و مو، دهان و دندان، ناخن و لب دارد که با برندهای درماسیف، هیدرودرم، آردن، فولیکا و سان‌سیف محصول به بازار عرضه می‌کند. این شرکت با توجه به تجربیاتی که در حوزه مواد آرایشی و بهداشتی داشت پا به عرصه تولید دارو نیز گذاشت. در حال حاضر بخش داروسازی کار خود را با تولید مکمل‌ها آغاز کرده و تولید دارو را نیز در دستور کار خود قرار داده است.»

لازم به ذکر است که شرکت پارس حیان، تولیدکننده کرم‌های ضدآفتاب نانویی، محصولات خود را به کشورهای لبنان، عراق، افغانستان و کویت صادر می‌کند. این شرکت توانسته علاوه‌بر دریافت گواهینامه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو و تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاییدیه‌های بین‌المللی این محصول را نیز اخذ کند.

ضدآفتاب‌های نانویی بلافاصه پس از مصرف، خاصیت محافظت‌کنندگی خود را ایجاد می‌کنند، به‌گونه‌ای که این کرم‌ها بلافاصله پس از استفاده، لایه حفاظتی روی پوست تشکیل می‌دهند و سد دفاعی در مقابل اشعه فرابنفش خورشید ایجاد می‌کنند. نانوذرات مورد استفاده در این محصول وارد سلول نمی‌شوند و در همان لایه‌های سلول مرده پوست باقی می‌مانند. سبد محصولات نانویی این شرکت شامل ۱۴ نوع کرم ضدآفتاب مختلف است.

No tags for this post.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامزد جدید بلا حدید، خانم سوپرمدل، کیست؟!