دستاورد دانشمندان چینی: ساخت پارچه هوشمندی که انرژی خود را از بدن انسان تامین می‌کند


دستاورد دانشمندان چینی: ساخت پارچه هوشمندی که انرژی خود را از بدن انسان تامین می‌کند

دانشمندان چینی به تازگی از یک پارچه هوشمند رونمایی کرده‌اند که انرژی خود را از بدن انسان تامین کرده و می‌توان از آن برای ساخت فرش‌های هوشمند، لباس برای ناشنوایان، اندام‌های مصنوعی رباتیک، ابزارهای ارزیابی سلامت دائمی و بسیاری از محصولات دیگر...

دانشمندان چینی به تازگی از یک پارچه هوشمند رونمایی کرده‌اند که انرژی خود را از بدن انسان تامین کرده و می‌توان از آن برای ساخت فرش‌های هوشمند، لباس برای ناشنوایان، اندام‌های مصنوعی رباتیک، ابزارهای ارزیابی سلامت دائمی و بسیاری از محصولات دیگر استفاده کرد. در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار با دستاورد جادویی مهندسان چینی بیشتر آشنا شوید.

آینده پارچه‌های هوشمند می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. از تی شرت‌هایی که پیام‌های متعددی را نمایش می‌دهند تا فرش‌هایی که حضور شما را حس می‌کنند. اکنون، محققان ادعا می‌کنند که الیافی را ساخته‌اند که می‌تواند این کارها را انجام دهد و نیازی به باتری هم ندارد. این پارچه انرژی خود را از بدن انسان تامین می‌کند.

بر اساس گزارش theguardian محققان چینی پارچه‌های الکترونیکی ساخته‌اند که از انرژی الکترومغناطیسی موجود در هوا، نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. در واقع بدن انسان به عنوان منبع انرژی این طرح پارچه هوشمند به حساب می‌آید. این فناوری جدید با بدن انسان مطابقت داشته و بنابراین نیازی به تراشه یا باتری الکترونیکی ندارد.

دستاورد دانشمندان چینی: ساخت پارچه هوشمندی که انرژی خود را از بدن انسان تامین می‌کند

این پارچه جادویی انرژی الکترومغناطیسی را به اشکال دیگر انرژی مورد نیاز خود مانند نور یا امواج رادیویی تبدیل می‌کند. بنابراین هنگامی که بافت‌های ساخته شده این پارچه در کنار بدن انسان قرار می‌گیرد، می توانند روشن شده یا سیگنال های الکتریکی ارسال کنند.

این سیگنال‌ها را می‌توان با کنترل جنبه‌های مختلف سیستم، مانند تغییر قطر الیاف یا ناحیه‌ای از الیاف که با بدن انسان در تماس است، برنامه‌ریزی کرد. دستگاه های الکترونیکی می‌توانند این سیگنال‌ها را دریافت کرده و هر کدام را به دستورات خاصی تبدیل کنند.

دانشمندان چینی معتقدند که پارچه جادویی آنها بر یکی از چالش های اصلی اتصال سیستم های الکترونیکی به منسوجات، یعنی نیاز به اجزاء سخت غلبه کرده است. دستاورد جدید محققان، یک پارچه جادویی است که صفحه نمایش پارچه‌ای داشته و از صفحه کلید پارچه‌ای نیز بهره می‌برد.

این اختراع می‌تواند به افرادی که مشکلات شنوایی دارند کمک کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند. دانشمندان همچنین کنترلرهای پارچه‌ای برای انجام بازی‌های ویدیویی ساخته‌اند. همچنین باید به یک فرش لمسی اشاره کرد که در زیر پا می‌درخشد و در تاریکی محیط را روشن می‌کند.

اما کاربرد جالب تر این پارچه ارسال سیگنال های مختلف به لوازم خانگی مانند سیستم تهویه مطبوع است. این الیاف از سه لایه تشکیل شده است که همگی از مواد ارزان قیمت، بادوام، قابل شستشو و ضد تعریق ساخته شده‌اند. دانشمندان معتقدند این پارچه‌های هوشمند را می توان در ربات‌ها استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامزد جدید بلا حدید، خانم سوپرمدل، کیست؟!