هشدار آمریکا به بانک‌های چینی


هشدار آمریکا به بانک‌های چینی

اقتصادنیوز: بلومبرگ گزارش داد که وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از پایان سفر خود به چین، بانک‌ها و صادرکنندگان چینی را در صورت همکاری با روسیه تهدید به تحریم کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بلومبرگ امروز دوشنبه نوشت: جنت یلن چهار روز مذاکرات خود در چین را با یک هشدار به بانک‌ها و صادرکننده‌های چینی به پایان رساند که اگر به روسیه کمک کنند واشنگتن به دنبال آنها خواهد آمد.

این رسانه به بیانیه آماده شده یلن برای نشست خبری در اقامتگاه سفیر آمریکا در پکن دست پیدا کرده که در آن به نقل از وزیر خزانه‌داری آمده است: من تاکید کردم شرکت‌ها از جمله آنهایی که در چین هستند نباید حمایت مالی به روسیه برای جنگ ارائه دهند و اینکه اگر آنها چنین کنند با عواقب بسیاری روبرو خواهند شد.

طبق گفته جنت یلن، هر بانکی که تراکنش‌های قابل توجهی را تسهیل کند تا کالاهای دو منظوره یا نظامی به پایگاه صنعت دفاعی روسیه انتقال یابد خود را معرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار می‌دهد.

آنطور که بلومبرگ می‌نویسد: دولت جو بایدن سعی دارد تا سخت‌گیری بیشتری علیه شرکت‌های سراسر جهان که به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند، اعمال نماید.

این موضع آمریکا در حالی اعلام می‌شود که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برای گفت‌وگو در مورد مسائلی از جمله جنگ اوکراین و تعامل دوجانبه در عرصه بین‌المللی، وارد پکن شده است.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین پس از پایان مذاکرات چهار روزه با مقامات چینی گفت که ایالات متحده نمی‌پذیرد همانطور که بخش فولاد یک دهه پیش با مشکل مواجه شد، صنایع جدیدش نیز با واردات یارانه‌ای چین از بین برود.

یلن امروز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که نگرانی‌هایش را در مورد تقاضای ضعیف در داخل چین و سرمایه‌گذاری بیش از حد در صنایعی مانند خودروهای الکتریکی، باتری‌ها و محصولات خورشیدی، که با حمایت گسترده دولت تقویت شده، مطرح کرده است.

وی تشریح کرد: ما قبلاً این مساله را تجربه کرده‌ایم. بیش از یک دهه پیش، حمایت گسترده دولت پکن به تولید فولاد چینی با قیمت پایین‌تر منجر شد که صنایع را در سراسر جهان و ایالات متحده از بین برد. من به صراحت گفته‌ام که رئیس جمهور بایدن و من دیگر این واقعیت را نخواهیم پذیرفت.

یلن مدعی است که وقتی بازار جهانی با محصولات مصنوعی ارزان قیمت چینی پر می‌شود، قابلیت دوام شرکت‌های آمریکایی و دیگر شرکت‌های خارجی زیر سوال می‌رود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین تفاهمات مابین انجمن شرکت های پرداخت الکترونیک و انجمن علمی تجارت الکترونیک