حمله پهپادی دوباره اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپاروژیه


حمله پهپادی دوباره اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپاروژیه

نیروگاه هسته ای زاپاروژیه از سرنگونی یک پهپاد کامیکازه اوکراینی بر فراز این نیروگاه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی این ایستگاه در کانال تلگرامی خود گزارش داد که یک پهپاد کامیکازه اوکراینی بر فراز نیروگاه اتمی زاپوروژیه رهگیری و سرنگون شد.
در بیانیه این نیروگاه می آید: "تلاش برای حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیه توسط نیروهای مسلح اوکراین ادامه دارد. امروز یک پهپاد کامیکازه بر فراز ایستگاه سرنگون شد. این پهپاد بروی پشت بام بلوک ششم سقوط کرد. هیچ تهدیدی مبنی بر نقض محدودیت های ایمنی متوجه نیروگاه نیست".
همچنین "یوری چرنیچوک" مدیر این نیروگاه به اسپوتنیک گفت: "برای اولین بار از نوامبر 2022، سایت نیروگاه هسته ای در معرض پهپادهای رزمی دشمن قرار گرفت. چندین حمله ثبت شد. هیچ آسیبی به زیرساخت های حیاتی ثبت نشده است. در حال حاضر بازرسی و ارزیابی عواقب آن در حال انجام است. از نظر فنی تاثیر خاصی نداشت. هیچ تخلفی از شرایط عملکرد ایمن ثبت نشده است. پس زمینه تشعشع در سایت بدون تغییر باقی ماند. خسارت قابل توجهی نبود. بررسی دقیق در حال انجام است و تمامی آسیب ها در آینده نزدیک ترمیم خواهند شد."
نیروگاه هسته ای زاپاروزیه در ساحل سمت چپ دنیپر در نزدیکی انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه در اروپا از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده است. در اکتبر 2022، این تاسیسات تحت کنترل روسیه قرار گرفت. اکنون تمام واحدهای آن تعطیل شده اند، تجهیزات مطابق با مقررات تحت کنترل دقیق استانداردهای ایمنی تشعشع نگهداری می شود. از 1 سپتامبر 2022، متخصصان آژانس بین المللی انرژی اتمی در این نیروگاه مشغول به کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد