افزایش هزینه‌های اتحادیه اروپا با بالا گرفتن تنش‌ها در دریای سرخ


 افزایش هزینه‌های اتحادیه اروپا با بالا گرفتن تنش‌ها در دریای سرخ

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ارائه توضیحاتی درباره ماموریت دریایی اروپا در دریای سرخ، مدعی شد که حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌ها در این منطقه، هزینه‌های بیمه کشتیرانی و حمل‌ونقل کانتینرها به چین را افزایش داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) مدعی شد که ماموریت ویژه دریایی اتحادیه اروپا به نام «اسپایدز» تاکنون ۱۱ حمله نیروهای مسلح یمن را دفع کرده و در حدود ۷۰ کشتی را از زمان آغاز آن در اواخر فوریه اسکورت کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که بورل در یک نشست خبری در بروکسل گفت: تا کنون، چهار کشور عضو، ناوهای محافظ خود را برای این ماموریت اعزام کرده‌اند و ۱۹ کشور عضو نیز با حضور کارکنانشان در فرماندهی عملیاتی و فرماندهی نیروها کمک می‌کنند. این ماموریت با گذشت کمتر از دو ماه از آغاز آن، ۶۸ کشتی را اسکورت کرده و ۱۱ حمله انجام داده است.

خبر مرتبط
ادامه حمایت یمن از فلسطین/ الحوثی: به دنبال توسعه توان موشکی برای حمایت بیشتر از مردم فلسطین هستیم

اقتصادنیوز: رهبر انصارالله یمن امروز چهارشنبه در سخنرانی خود در همایش منبر القدس، بر افزایش توان نظامی ارتش یمن برای حمایت بیشتر از ملت فلسطین تاکید کرد.

نیروهای مسلح یمن در پی تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که تمامی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تا زمان متوقف شدن حملات آن در نوار غزه هدف قرار خواهد داد. نیروهای مسلح یمن از آن موقع، ده‌ها حمله علیه کشتی‌ها در منطقه انجام داده‌اند که حملات متجاوزانه آمریکا و انگلیس به خاک یمن به بهانه متوقف کردن این حملات را در پی داشته است.

خبر مرتبط
یمن همچنان کابوس این سه کشور است/ ادامه عملیات‌های یمن علیه مثلث تجاوز + فیلم

اقتصادنیوز: سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه) در سخنانی از عملیات‌های جدید علیه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی در آب‌های منطقه‌ای کشور خود خبر داد.

اتحادیه اروپا در ۱۲ فوریه تصمیم خود برای آغاز ماموریت اسپایدز را با هدف تامین امنیت دریانوردی در دریای سرخ اعلام کرد. این ماموریت به طور رسمی در ۱۹ فوریه با دستور کاری یک ساله و بودجه ۹ میلیون یورویی آغاز شد.

بورل گفت که ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در اقدامات علیه نیروهای مسلح یمن مشارکت نخواهد کرد، بلکه تنها امنیت دریانوردی را تامین می‌کند.

خبر مرتبط
یمن ، دانمارک را به زانو درآورد

اقتصادنیوز:منابع رسانه ای امروز (شنبه) از خروج ناوشکن دانمارک از دریای سرخ به دلیل آسیب وارد شده به آن در نتیجه حملات ارتش یمن خبر دادند.

بورل هم‌چنین با اشاره به ضرورت تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ در نتیجه این حملات، گفت: حملات حوثی‌ها (نیروهای مسلح یمن) به مسیر دریانوردی که باعث می‌شود ترافیک دریایی به سمت دماغه امید نیک تغییر مسیر دهد، به معنی ۱۰ الی ۱۴ روز سفر بیشتر است. هزینه انتقال یک کانتینر از چین به اروپا دو برابر شده و هزینه بیمه کشتیرانی نیز تا ۶۰ درصد افزایش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش