سوخو-57 مجهز به پهپاد/ سلاح مرگبار جدید روس‌ها


UAC شرکت صنایع هوافضایی و صنایع دفاعی روسی حق اختراع یک پهپاد تهاجمی را کرده است. در واقع این پهپاد از یک جت جنگنده سوخو-۵۷ پرتاب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پهپاد انقلابی و جدید روسیه برای از بین بردن طیف وسیعی از اشیاء شناسایی و عملیاتی طراحی شده است. علاوه بر این، توانایی آن در تشخیص خودکار نوع هدف و تصمیم‌گیری در مورد شروع حمله آن چشمگیر است.

بر اساس گزارشات این پهپاد می‌تواند در حالت خودکار عمل کند و به طور مستقل اهداف را تعیین و درگیر کند. از طرف دیگر، می‌تواند اطلاعات مربوط به اهداف واقع شده را انتقال دهد و منتظر دستورالعمل‌های حمله از یک ایستگاه کنترل زمینی بماند. همچنین این قابلیت را دارد که تأییدیه‌های اصابت هدف را از اپراتور خلبان در هواپیمای که از آن پرتاب شده است دریافت کند.

سوخو-57 مجهز به پهپاد/ سلاح مرگبار جدید روس‌ها

بر اساس داده‌های موجود، مشخص شده است که هواپیمای جنگی پیشرفته سوخو-۵۷ روسیه به یک پهپاد تهاجمی کامیکازه مجهز خواهد شد.

این پهپاد تهاجمی مجهز به کلاهک ماژولار است که ماهیت آن به هدف خاص بستگی دارد که می‌تواند انفجاری قوی یا ترکیبی از مواد انفجاری قوی و تجمعی باشد. تجهیزات ضروری شامل مجموعه‌ای از وسایل کمک بصری و ناوبری، یک سیستم انتقال داده و یک سیستم جستجو و راهنمایی در داخل هواپیما است. این سیستم از قدرت شبکه‌های عصبی آموزش دیده بهره می‌برد تا به طور موثر وظایف رزمی را انجام دهد.

سوخو-57 مجهز به پهپاد/ سلاح مرگبار جدید روس‌ها

از سال ۲۰۲۲، روسیه فعالانه درگیر توسعه فناوری است که امکان پرتاب پهپادها را از بمب افکن‌ها و جنگنده‌ها فراهم می‌کند. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه به وظیفه پیچیده ایجاد مکانیزم آن دست یافته است. این مکانیسم اجازه می‌دهد تا پهپاد را گرفته، در محفظه پرواز در حین پرواز ذخیره کرده و همچنین رها کنند. این اطلاعات زمانی مورد توجه قرار گرفت که TASS اعلام کرد که شرکت هواپیمایی متحد UAC یک سیستم داکینگ هواپیما را به ثبت رسانده است.

سند ثبت اختراع نشان می‌دهد که این اختراع پیشرفته مربوط به حوزه هوانوردی است و در ساخت هواپیماهای مجهز به پهپاد نقش بسزایی دارد. این سیستم نوآورانه می‌تواند در انواع مختلف هواپیما مانند جت‌های جنگنده، بمب افکن‌های استراتژیک و هواپیماهای ترابری مستقر شود.

مزیت تاکتیکی استقرار انبوهی از پهپادها چیزی است که ارتش‌ها در سراسر جهان، به ویژه ایالات متحده و چین، به شدت به دنبال آن هستند. برای مثال در نوامبر ۲۰۲۱، ارتش ایالات متحده پرتاب یک پهپاد X-۶۱ Gremlins را از یک C-۱۳۰ در حین پرواز انجام داد؛ این حرکت پیشگامانه نشان‌دهنده تحولی اساسی در تلاش‌های مستمر ارتش ایالات متحده برای تسلط بر این نوآوری است.

منبع: bulgarianmilitary

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892938

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق