پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چینی


پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چینی

سازمان ملی فضایی چین (CNSA) امروز اعلام کرد که ماهواره «کوئه‌کیائو-۲» اخیرا آزمایش‌های ارتباط در مدار را به خوبی پشت سر گذاشته است.

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چینی

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان ملی فضایی چین با اعلام ماموریت «کوئه‌کیائو-۲» گفت: کارکرد‌ها و عملکرد «کوئه‌کیائو-۲» الزامات ماموریت را برآورده می‌کند و می‌تواند خدمات ارتباطی رله را برای چهارمین فاز پروژه اکتشاف ماه چین و ماموریت‌های اکتشافی آینده چین و سایر کشور‌ها ارائه دهد.

ماهواره «کوئه‌کیائو-۲» بیستم مارس (اول فروردین) به فضا پرتاب شد و ۲ آوریل (۱۴ فروردین) وارد مدار هدف خود شد.

این ماهواره ۶ آوریل (۱۶ فروردین) آزمایش ارتباطی را با ماهواره «چانگئه-۴» با موفقیت پشت سر گذاشت و اکنون در حال انجام یک ماموریت اکتشافی در سطح دور ماه است. ۸ تا ۹ آوریل (۲۰ تا ۲۱ فروردین)، این ماهواره آزمایش‌های ارتباطی را با کاوشگر «چانگئه-۶» انجام داد.

این ۲ ماهواره به همراه ماهواره‌های «تیاندو-۱» و «تیاندو-۲» وارد مدار مورد نظر شده‌اند و تحت مجموعه‌ای از آزمایش‌های فناوری ارتباطات و هدایت پذیری قرار گرفته‌اند.

«کوئه‌کیائو-۲» برای انتقال سیگنال‌ها از زمین به تجهیزات در سمت دور سطح ماه به عنوان بخشی از ماموریت چانگ‌ای ۶ طراحی شده است که در ماه می (اردیبهشت) برای جمع‌آوری نمونه‌ها و بازگرداندن آنها به زمین پرتاب می‌شود.

اما پیچیدگی و سیگنال‌های ضعیف‌تر مرتبط با مدار ماه «کوئه‌کیائو-۲» نیازمند آزمایش‌های گسترده است.

از ۲ ماهواره تیاندو برای آزمایش و تأیید طراحی صورت فلکی کوئه‌کیائو برای ارتباطات ماه، ناوبری و سنجش از دور استفاده می‌شود که زوایای دید ارزشمند و داده‌های اساسی برای توسعه شبکه ارائه می‌کند./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش سفارت ایران در کابل به حمله تروریستی هرات