آماده‌باش انگلیس برای حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی


آماده‌باش انگلیس برای حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی

منابع خبری انگلیس اعلام کردند لندن برنامه‌ای برای مشارکت در عملیات ادعایی آمریکا در سواحل فلسطین اشغالی ندارد.

وزیر دفاع انگلیس به نشریه دیلی میل گفته است که نیروی دریایی این کشور درحالت آماده‌باش قرار دارد تا در صورت حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی، اتباع بریتانیایی را از خاورمیانه تخلیه کند.

گرنت شپس با اشاره به تدابیر صورت گرفته در این زمینه افزود که جزئیات آن بنا به دلایل امنیتی قابل طرح نیست.

بر اساس گزارش این نشریه، طرح تخلیه اتباع انگلیسی، با نام رمز شهاب‌سنگ، توسط نیرو‌های موسوم به کلاه سبز‌های بریتانیایی هدایت و از سوی نیروی دریایی و هوایی این کشور پشتیبانی می‌شود. این نشریه انگلیسی به نقل از منابعی مدعی شد که گروهی از تفنگداران نیروی دریایی انگلیس از ۳۰ تکاور برای همین منظور وارد منطقه شده‌اند.

به نوشته دیلی میل، عملیات شهاب‌سنگ به عملیات دینامو شبیه است؛ عملیاتی که در جریان آن صد‌ها هزار تن از نیرو‌های متفقین پس از محاصره توسط نیرو‌های آلمانی در جریان جنگ جهانی دوم از بندر دانکرک فرانسه تخلیه شدند.

پیشتر وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای به شهروندان این کشور توصیه کرد که فلسطین اشغالی را ترک کنند. در این بیانیه از انگلیسی‌های مقیم سرزمین‌های اشغالی خواسته شده درصورتی که اقامتشان در این منطقه ضروری نیست، محل را ترک کنند.

در همین حال نشریه دیلی تلگراف گزارش داد که انگلیس برنامه‌ای برای مشارکت در عملیات ادعایی آمریکا در سواحل فلسطین اشغالی ندارد. این نشریه نوشت: بریتانیا دو ناو جنگی در منطقه دارد؛ ناوشکن اچ‌ام‌اس دایموند که در دریای سرخ در سواحل یمن فعالیت می‌کند و کشتی اچ‌ام‌اس لنکستر برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و سلاح در دریای عرب مستقر است.

آماده‌باش انگلیس برای حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی

دیلی تلگراف بر همین اساس نوشت که «این کشور هیچ برنامه‌ای برای پیوستن به عملیات آمریکا در سواحل اسرائیل ندارد.» این درحالیست که به نوشته این نشریه انگلیسی، نیروی دریایی آمریکا نیز گزارش‌ها درباره افزایش حضور خود در منطقه را برای دفاع از رژیم اسرائیل تائید نکرده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره چگونگی پاسخ ایران به تجاوز غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در دمشق در محافل سیاسی و رسانه‌های غربی بالا گرفته است. مقامات اطلاعاتی غربی می‌گویند که ایران احتمالا ساختمان‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

گزارش‌ها حاکیست که رژیم اسرائیل بشدت از قدرت نظامی ایران در هراس است و ضمن آماده‌باش عمومی در داخل، ایالات متحده را تحت فشار گذاشته تا از طریق کشور‌های منطقه‌ای و متحدانش به ایران پیام دهد که خویشتن‌داری به‌خرج دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد