معرفی 10 غذا و خوراکی فوری با ریواس


معرفی 10 غذا و خوراکی فوری با ریواس

ریواس یک ماده غذایی پر خاصیت است که به عنوان یک سبزی معرفی می شود. در طب سنتی به مصرف ریواس بسیار تاکید شده مخصوصا برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند. اگر نمیدانید چگونه ریواس را مصرف کنید با ما همراه شوید.

آموزش 10 غذای خوشمزه با ریواس

بهار فصل گیاهانی مفید است که مدت کوتاهی مهمان سفرهای ما هستند پس تا فرصت هست از یکی از سبزیجات پرخاصیت و در دسترس، ریواس، استفاده کنید.

1. خورش ریواس: این خورش با گوشت یا مرغ و لپه پخته می‌شود و طعم ترش و ملس دلچسبی دارد.

2. خورشت ریواس با سیب زمینی: این خورش ساده و سریع با سیب زمینی و رب گوجه فرنگی پخته می‌شود و برای وعده‌های ناهار یا شام مناسب است.

3. خوراک مرغ با ریواس: مرغ را با پیاز و ادویه‌جات تفت داده و سپس ریواس را اضافه کنید و بگذارید تا بپزد. این خوراک طعمی ترش و شیرین دارد و با برنج یا نان سرو می‌شود.

4. کوفته ریواس: گوشت چرخ‌کرده را با پیاز، سبزیجات و ادویه‌جات مخلوط کنید و سپس ریواس را اضافه کنید و کوفته‌ها را سرخ کنید. این کوفته‌ها طعمی جدید و متفاوت دارند و با سس گوجه فرنگی یا سس تند سرو می‌شوند.

5. تارت ریواس: خمیر تارت را در قالب پهن کنید و روی آن را با مخلوطی از ریواس، شکر و پودر دارچین پر کنید. تارت را در فر بپزید تا طلایی رنگ شود.

معرفی 10 غذا و خوراکی فوری با ریواس

6. کیک ریواس: آرد، شکر، تخم مرغ و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سپس ریواس را اضافه کنید. کیک را در فر بپزید تا پخته شود. این کیک طعمی ترش و شیرین دارد و برای عصرانه یا میان وعده مناسب است.

7. مربا ریواس: ریواس را با شکر و آب بپزید تا به غلظت مناسب برسد. این مربا طعمی ترش و ملس دارد و با نان یا کره سرو می‌شود.

8. شربت ریواس: ریواس را با شکر و آب بپزید و سپس آن را صاف کنید. این شربت طعمی ترش و خنک دارد و برای روزهای گرم تابستان مناسب است.

حتماً بخوانید:
معرفی 10 غذا و خوراکی فوری با ریواس

روش نگهداری ریواس (کوتاه مدت و بلند مدت)

ریواس گیاهی است از تیره هفت‌بندیان که بومی آسیا (به احتمال سیبری یا هیمالیا) است و از سده شانزدهم در اروپا کشت می‌شد. نگهداری این گیاه بهاره در منزل…

9. اسموتی ریواس: ریواس، موز، ماست و شیر را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا یک اسموتی خوشمزه و مقوی تهیه کنید.

10. سالاد ریواس: ریواس، کاهو، خیار، گوجه فرنگی و پنیر را با هم مخلوط کنید و سس دلخواهتان را به آن اضافه کنید. این سالاد طعمی ترش و تازه دارد و برای پیش غذا یا وعده‌های سبک مناسب است.

معرفی 10 غذا و خوراکی فوری با ریواس

نکاتی برای پخت غذا با ریواس:

ساقه‌های ریواس را می‌توانید به صورت خام یا پخته در غذاها استفاده کنید.

برای از بین بردن تلخی ریواس، می‌توانید قبل از پخت، آن را به مدت 30 دقیقه در آب نمک خیس کنید.

ریواس به خوبی با طعم‌های ترش، شیرین و شور ترکیب می‌شود.

از ریواس می‌توانید در انواع غذاها، از پیش غذا تا دسر، استفاده کنید.

با کمی خلاقیت می‌توانید غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای با ریواس تهیه کنید و از طعم ترش و ملس آن لذت ببرید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک