شعب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ مروجان فرهنگ نوآوری و کارآفرینی


نشست مشترک هم‌اندیشی سرپرستان و رووسای شعب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.به گزارش سیناپرس از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، این نشست با حضور دکتر علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، معاونان و مدیران سازمان و...

نشست مشترک هم‌اندیشی سرپرستان و رووسای شعب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، این نشست با حضور دکتر علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، معاونان و مدیران سازمان و همچنین سرپرستان شعب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران روز شنبه ۲۵ فروردین در محل پارک علم و فناوری به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

دکتر علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ از شعب پارک علم و فناوری به عنوان نماینده واقعی پارک در دانشکدگان یاد کرد و گفت: این برون سپاری باید صورت گیرد و ضروریست شعب در اجرای برنامه‌هایی همچون رویدادهای کارآفرینانه، برنامه‌های حمایتی، معرفی و استقرار شرکتها و… مشارکت داشته باشند.

دکتر اسدی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانشجویان را هدف اصلی فعالیت شعب دانست و اظهار داشت: اجرا و پیاده‌سازی رویدادهای پارک علم و فناوری در شعب در طول سال و به صورت پیوسته به تحقق این امر کمک می‌کند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان، خاطر نشان کرد: خروجی‌های این برنامه حمایتی، می‌توانند به عنوان هسته‌ فناور (تیم‌های فناور) در مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری وارد شده و با تزریق امید به رشد ایده‌ها و فناوران می‌انجامد.

استاد دانشگاه تهران به تشریح نقش انجمن‌های علمی در دانشکدگان پرداخت و گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی، بازوان توانمندی جهت گسترش فرهنگ فناوری و نوآوری محسوب می‌شوند و میتوان از ظرفیت انجمن‌های علمی در شعب پارک علم و فناوری بهره برد.

دکتر اسدی، از برنامه‌های آتی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران صحبت کرد و افزود: در ماه‌های آتی از لوگو و تندیس جایزه فناوری و نوآوری یونسکو رونمایی خواهیم کرد.
وی در ادامه اقدامات انجام شده با محوریت ناحیه نوآوری تهران توضیحاتی را ارائه کرد: مصوبات مرتبط با این موضوع از شورای عتف دریافت شده و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری، هماهنگی‌های لازم جهت عملیاتی شدن فعالیت‌های ناحیه نوآوری در دست انجام است.

دکتر اسدی با تاکید بر شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، تصریح کرد: شرکت‌های فناور و دانش بنیان یکی از کنشگران اصلی جهش تولید به شمار میروند و ارتباط مستقیم پارک‌های علم و فناوری با فناوران، مسئولیت پارک‌ها را سنگین‌تر خواهد کرد.

دکتر ایرج اله دادی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از اهمیت برگزاری جلسات متعدد با سرپرستان شعب پارک علم و فناوری صحبت کرد و گفت: تدوین و اجرای برنامه راهبردی برای رسیدن به دستاوردهای کمی و کیفی ضروری است و این جلسات، ضمن به اشتراک گذاری تجارب و اقدامات، به هم‌اندیشی و هم افزایی منجر می‌شود.

دکتر اله دادی، شعب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را نقطه اتصال پارک علم و فناوری و دانشکدگان خواند و افزود: افزایش سطح مشارکت دانشجویان و فعالیت اعضای هیات علمی یکی از اهداف پارک علم و فناوری است و برای تحقق این هدف باید تلاش‌ها و اقدامات بیشتری از هر دو سمت اجرا شود.

دکتر امیر علم بیگی رییس مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری گزارشی از اقدامات مرکز در سال ۱۴۰۲ ارائه داد و گفت: در سال گذشته، نشست‌های کتابخوانی با محوریت آشنایی با مفاهیم نوین کسب وکار برنامه‌ریزی و برگزار شد و در نظر داریم در سال جاری اجرای چنین برنامه‌هایی در شعب و برای دانشجویان ادامه یابد.

دکتر علم بیگی در ادامه از برنامه تسهیگران نوآوری صحبت کرد و افزود: برنامه تسهیلگران نوآوری با هدف تربیت مروجان کارآفرینی از میان دانشجویان دانشکده‌های مختلف تعریف و تدوین شده است. فعال کردن فضای کار اشتراکی در شعب پارک علم و فناوری، همکاری با سرپرستان شعب و ایفای نقش رابط اجرایی پارک با شعب از جمله وظایف تسهیلگران نوآوری به شمار می‌رود.

در بخش دیگر این نشست، رووسا و سرپرستان شعب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به بیان موضوعات مختلف از جمله چالش‌ها و دستاوردهای خود پرداخته و گفت‌وگویی موثر در خصوص برنامه‌های راهبردی شکل گرفت.

No tags for this post.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی