کارمند انویدیا با ثروت 4 هزار میلیارد تومانی بازنشسته شد


کارمند انویدیا با ثروت 4 هزار میلیارد تومانی بازنشسته شد

چه فکر می‌کنید اگر بدانید یک کارمند میان‌رده انویدیا ۶۲ میلیون دلار به دست آورده اما کارمند دیگر این کمپانی با مرتکب شدن یک اشتباه، نزدیک به نیم میلیارد دلار از دست داده است؟ ماجرای میلیونر شدن کارمند انویدیا را در ادامه خبر بخوانید....

چه فکر می‌کنید اگر بدانید یک کارمند میان‌رده انویدیا ۶۲ میلیون دلار به دست آورده اما کارمند دیگر این کمپانی با مرتکب شدن یک اشتباه، نزدیک به نیم میلیارد دلار از دست داده است؟ ماجرای میلیونر شدن کارمند انویدیا را در ادامه خبر بخوانید.

نویسنده مجله بارونز، تای کیم، در توییتر خود از یک کارمند باهوش انویدیا نوشته است. به نوشته آقای کیم، یک کارمند تیم سبز طی ۱۸ سال اخیر با استفاده از تخفیف در نظر گرفته شده برای کارکنان، به جای ۱۰ تا ۱۵ درصد حقوق خود، سهام این کمپانی را با تخفیف حداقل ۱۵ درصدی دریافت کرده است. این کارمند آینده‌نگر حالا با ثروت ۶۲ میلیون دلاری، بازنشسته شده است.

نتیجه حیرت انگیز پس انداز سهام انویدیا

جالب اینکه این کارمند انویدیا، در طول ۱۸ سال اخیر هرگز بخشی از سهام خود را نقد نکرده و تمام آن را نگه داشته بود تا در زمان بازنشسته شدن، با ثروت بزرگی به خانه برود. این کارمند انویدیا مهندس نبوده و از او به عنوان یک کارمند میانی اسم برده شده است.

کارمند انویدیا با ثروت 4 هزار میلیارد تومانی بازنشسته شد

نویسنده مجله بارونز به یک کارمند دیگر انویدیا اشاره کرده که روزگاری سهامی به ارزش روز 888 میلیون دلار داشته اما همه آن را از دست داده است. کیم می‌گوید کارگزار این کارمند انویدیا سهام او را در عوض سهام قرضی دیگری که ارزش آن ۹۰ درصد کاهش یافته بود، برداشته است. این کارمند به پشتوانه سهام انویدیای خود، دست به معامله مارجین زده بود و با تنها یک اشتباه، نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار را از دست داد.

این اولین بار نیست که درباره میلیونر شدن کارکنان انویدیا اخباری منتشر می‌شود. نوامبر سال گذشته خبرهایی درباره یکی از هم‌بنیان‌گذارهای کمتر شناخته شده انویدیا به نام کورتیس پریم منتشر شد که اگر سهام خود را نفروخته بود، اکنون بیش از ۷۰ میلیارد دلار می‌ارزید. البته او هنوز هم فرد نسبتاً ثروتمندی است و تخمین زده می‌شود حدود ۳۰ میلیون دلار دارایی شخصی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا