گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل


گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از گفتگوی وزیر خارجه این کشور با امیر قطر درباره حمله اخیر ایران به اسرائیل با هدف کاهش تنش‌ها خبر داد.

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مورد حمله اخیر ایران به اسرائیل گفتگو کرد.

در این گفتگو که توسط متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بیان شد، بر ضرورت واکنش دیپلماتیک همزمان تاکید شد. میلر درباره این مذاکرات گفت: آن‌ها بر اهمیت یک واکنش دیپلماتیک هماهنگ و نیاز به اجتناب از تشدید تنش بیشتر تاکید کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز در جمع گروهی از سران آمریکایی یهودی تاکید کرد که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیست.

حمله ایران در واکنش به حمله مرگبار به کنسولگری این کشور در دمشق پایتخت سوریه صورت گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم