جهاد اسلامی: اکنون با قوانین جدیدی در رویارویی با اسرائیل مواجه هستیم


جهاد اسلامی: اکنون با قوانین جدیدی در رویارویی با اسرائیل مواجه هستیم

معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت که با پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی، بازدارندگی این رژیم از بین رفت و اکنون با قوانین جدیدی مواجه هستیم.

جهاد اسلامی: اکنون با قوانین جدیدی در رویارویی با اسرائیل مواجه هستیم

به گزارش راهبرد معاصر، محمد الهندی، معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران از بین رفت. وی افزود اکنون ما با قوانین جدیدی مواجه هستیم و پاسخ ایران به منزله نخستین هشدار به اسرائیل در منطقه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، الهندی همچنین گفت واشنگتن و تل آویو می‌خواهند اسرا را با کمترین بهای ممکن بازپس بگیرند. وی گفت پیشنهادی که به نام میانجی‌ها ارائه شد، کاملا نظر اسرائیل بوده است.

وی گفت: «شکست (رژیم صهیونیستی) در جبهه‌ها و شکست در برابر جمهوری اسلامی، با تغییرات در توازن قوا در جهان همراه شده است. توازن قوا تغییر کرده است و آمریکا هم در بهترین وضعیت خود نیست و همان طور که ملاحظه می‌کنیم، واشنگتن نیز دچار ضعف شده است. اسرائیل ناچار است به روش دیگری عمل کند. اصول و قوانین جدیدی شکل گرفته است و این حمله و پاسخ (ایران) به جنایت (رژیم صهیونیستی)، به منزله نخستین هشدار به اسرائیل در منطقه است.»

الهندی افزود: «مقاومت چند روز پیش به پیشنهاد مطرح شده پاسخ داد و موضع آن واضح و روشن بود. مسئله اصلی عقب نشینی و آتش بس است. در خصوص عقب نشینی گفتیم این موضوع می‌تواند به شکل تدریجی انجام شود؛ به این صورت که پس از چهارده روز، از محور صلاح الدین، عقب نشینی به سمت مرز‌ها صورت بگیرد. به طوری که این اتفاق چهارده روز پس از آغاز مرحله نخست انجام شود. آتش بس نیز به شکل تدریجی صورت بگیرد. در مرحله دوم یعنی در مرحله تبادل نیروها، آتش بس انجام شود. با این موضوع موافقت کردیم. اما این کار باید شامل آتش بس و عقب نشینی از نوار غزه شود. بدون تردید، آتش بس و عقب نشینی از نوار غزه برای اسرائیل به معنای شکست واضح و روشن است.»/ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | توافق مهم ایران و افغانستان بر سر آب از زبان سخنگوی وزارت خارجه