رسانه آمریکایی ادعا کرد: مذاکرات آتش‌بس در غزه متوقف شد


رسانه آمریکایی ادعا کرد: مذاکرات آتش‌بس در غزه متوقف شد

اقتصادنیوز: با گذشت ۱۹۳ روز از حملات بی‌امان صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» آمریکا مدعی شد که مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه «تقریبا متوقف» شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع به شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» آمریکا گفتند که مذاکرات آتش‌بس میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی در نوار غزه «تقریبا متوقف» شده و همزمان با تنش‌های به‌وجود آمده با ایران پس از حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، این مذاکرات راکد مانده است.

با این حال لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل پیشتر اعلام کرد به‌رغم سختی‌های پیش‌روی مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی، این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: بدون آزادی اسرا، دستیابی به توافق بسیار سخت خواهد بود.

خبر مرتبط
علت پاسخ منفی مصر به پیشنهاد آمریکا درباره غزه مشخص شد

اقتصادنیوز: ژنرال سابق و کارشناس مسائل راهبردی مصر، از جزئیات مخالفت رئیس‌جمهور این کشور با پیشنهاد مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای مدیریت غزه توسط قاهره به مدت ۶ ماه پرده برداشت.

پیش از این هم یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو در راستای رسیدن به توافقی برای تبادل اسرا تصمیم گرفته از شدت حملات در غزه بکاهد. همچنین رسانه‌های این رژیم مدعی شدند که حماس در مقابل آزادسازی ۲۰ اسیر صهیونیست، آتش‌بسی شش هفته‌ای را خواستار است.

خبر مرتبط
نیاز به آتش‌بس فوری برای ارسال کمک به غزه/ امدادرسانی غیرممکن است

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که برای رساندن کمک‌ها به نیازمندان غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم.

همچنین منابع مصری مطلع از روند مذاکرات غیرمستقیم میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در قاهره، از وقت‌کشی و تعلل رژیم صهیونیستی در این مذاکرات پرده برداشتند. این منابع گفتند: حماس در مذاکرات قاهره برای آتش‌بس و تبادل اسرا انعطاف نشان داده است و این در حالی است که اسرائیل تعلل می‌کند و طفره می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | توافق مهم ایران و افغانستان بر سر آب از زبان سخنگوی وزارت خارجه